Velspillende Risørlag slo Tvedestrand 7 – 1

Terje Larsen: Myggen er batteriladeren  for hele dette Risørlaget

Vi må bare innrømme, vi ble mektig imponert av det Risør presterte i mandagens kamp mot Tvedestrand på Lyngmyr stadion. Uten tvil det beste laget som har gjestet Lyngmyr hittil denne sesongen.  Anført av en sprudlende opplaget Erik Myggen Mykland ble Tvedestrand nærmest feid av banen.

Det var nestensom å se litt «Barcelona i miniatyr», ballsikre, bevegelige men kanskje ikke så effektive som ønskelig. Dersom som man da kan si at et lag som scorer 7 mål ikke er effektive, men de skapte så mange sjanser, i begge omganger og kunne – og burde –  ha vunnet tosiffret.

Batteriladeren

– Idag er jeg kjempefornøyd med det guttene har prestert, forteller Risør’s trener Terje Larsen etter kampen. Vi fikk til det spillet vi ønsker å spille. For oss er det viktig å holde ballen i laget, ha gode bevegelser og ikke slå altfor mye langt. Det synes jeg vi lykkes  med idag, selv om vi nok kunne vært litt mer på hugget i avslutningene. Noen synes kanskje vi blir litt for omstendlige, men vi føler dette er det riktige for oss.

– Og Myggen?  Han er jo drikraften i laget, er rett og slett en batterilader og inspirasjonskilde for hele laget og nå nå gleder vi oss til de siste kampene i årets sesong, avslutter Terje Larsen.

Det skulle ikke forundre oss om Risør topper tabellen når sesongen er omme dersom de kan fortsette med dette spillet..

God innsats

Tvedestrands trener Kai Thomas hadde også latt seg imponere av Risør. De var bare skikkelig god idag. Men jeg var alikevel fornøyd med innsatsen til gutta, de kjempet og stod på, men utover i 2 omgangen gikk de nok litt tomme og vi fikk dessverre også noen flere skader. Spesielt er jeg idag fornøyd med Tommy Aas, Zung og keeper Jostein Langballe, selv om han var uheldig ved den andre scoringen.

Det sier vi oss helt enig i, nevnte trio var Tvedestrands klarte beste denne kvelden. Og laget hang resultatet meget godt med i 1 omgangen, men det røynet på jo lenger ut kampen skred.

Målene  kom slik:

18 min 0 – 1: Flott gjennomspill og alene med keeper gjorde Kenneth Sjåvag ingen feil

45 min 0 – 2: Frispark fra 25 meter. Skuddet er velplassert, men løst. Keeper Josten feilberegner totalt og ballen smyger seg inn ved stolpen. Målscorer Jacob Larsen

67 min 0 – 3: Straffe av det heller billige slaget. Sikker eksekutør Jacob Larsen

75 min 0 – 4: Flott gjennomspill i et heller åpnet forsvar. Kenneth Sjåvåg blir også tomåls scorer.

83 min  0 – 5: Kjetil Hansen kommer seg helt fri og scorer sikkert.

85 min 0 – 6  Tvedestrands forsvar helt utspilt da Tommy Aas ligger nede skadet. Kjetil Hansen blir Risør tredje tomåls scorer

87 min 1 – 6: Tvedestrand får sitt trøstemål etter en corner. Stanley scorer sikkert ved bakerste stolpe.

90 min 1 – 7: Nytt Straffe til Risør, en ren gavepakke fra kampens dommer. Men Jarle Kroken er sikker og order Risør seier 7 – 1.

[lg_slideshow folder=»A-laget Herrer/Kamp 27.08.12/»]