Vegårshei klart best i lokaloppgjøret

Gutter 11 år: Imponerte da Tvedestrand ble slått 7 – 3

Det er ikke ofte det spilles lokaloppgjør mellom Tvedestrand og Vegårshei, men skjedde på Lyngmyr mandag kveld da 11-års lagene møttes til dyst. Og det var to lag med bra selvtillit som entret banen den kvelden.

Tvedestrand hadde vunnet begge sine to første kamper i serien, med solide 6-1 over Rygene og 9 – 5 over Risør. Vegårsheiguttene hadde riktignok et tap for Sørfjell, men etter godt spill ble det 4-4 mot Trauma og seier 6-5 over Froland. Og begge lag var like sikre på seier denne kvelden.

God 1 omgang

Tvedestrand var best i åpningsminuttene, men etter hvert overtok gjestene fra Heia.  Det var derfor fortjent at laget tok ledelsen 1-0, men Tvedestrand var raskt à jour på 1-1 etter scoring av Simen Solfjeld. Siste del av omgangen imponerte Vegårshei og var klart best. Fillip L. Flaten ryddet unna alt i forsvar og fremover på banen imponerte laget med godt pasningsspill og flotte avslutninger. Ved ett par anledninger var Tvedestrands forsvar helt utspilt. Til pause hadde gjestene skaffet seg en solid 4 – 1 ledelse.

Jevnet seg ut

2 omgangen ble langt jevnere, men også da med en liten fordel til Vegårshei guttene . Tvedestrand hevet seg betraktelig etter hvilen, kom da til mange sjanser, men det var litt stang ut denne kvelden. Gjestene vant omgangen 3-2 og kunne derfor dra hjem med en imponerende 7-3 seier.

Lagene hadde hver sin 3-mål scorer ; Fillip Lauvland Flaten for Vegårshei og Simen Solfjeld for Tvedestrand, som dermed stod for alle lagets mål. Øvrige Vegårshei scoringer ; Omelat Bogolow 2, Henning Esperås 1 og Christian Lindtveit Lines 1.