Våknet til liv i 2. omgangen

Begge Tvedestrands guttelag var i aksjon mandag kveld og kampbildet var ganske likt i begge kamper. Ingen av lagene kom skikkelig i gang i 1 omgangen, innsatsen var ikke helt på topp og de ble løpende mye imellom.

Hva som ble sagt i pausen vites ikke men det var langt andre takter som ble vist i 2 omgangen. Bare så synd at lagene brukte så lang tid på å komme igang.

Tvedestrand – Grane 5 – 6

Da 1 omgangen var ferdigspilt luktet det storseier for gjestene. Grane ledet da hele 4-0. Men forvandlingen var  stor for hjemmelaget i 2 omgangen og de begynte virkelig å presse Grane tilbake på banen. Og da kom også målene, ikke ett, men hele fem. Også Grane var frempå ett par ganger og på slutten stod kampen og vippet på 6-5 ledelse til gjestene. Og det manglet ikke på sjanser  for Tvedestrand til å både utligne og ta ledelsen. Bl.a smalt ballen i stengene to ganger, men dessverre ble det ikke flere mål. Men 2.omgangen var meget oppløftende , det er noe å ta med seg videre. Samtidig som det gjelder å komme igang fra første avspark i neste kamp.

Tvedestrand – Øyestad 2 – 5

Også her hadde Tvedestrand stratproblemer. Øyestad ledet 3-0 til pause, og hadde det ikke vært for en meget god Marius Steller i Tvedestrands mål kunne ledelsen fort vært enda større.

Men i 2 omgangen hevet laget seg betraktelig. Det ble 1-3 og 2-3 og ett par ganger «så» vi nesten utligningen i nettet, men den kom aldri. Øyestad var også frempå, men ble ofte stoppet av Tvedestrands keeper-

Avgjørelsen falt i sluttminuttene, ett par raske Øyestad scoringer gav gjestene seier 5-2. Fortjent nok, men Tvedestrand var på høyden i 2 omgang.

5

Stor sjanse for Tvedestrands gutter 11 år. Richard Boisang er frempå, han var stadig en trussel for Øyestads forsvar.

3

Gutter 12 år. En av Tvedestrands få sjanser i 1 omgangen. Men keeper reddet skuddet . Det var først i 2 omgangen at det løsnet og målene kom.