Underholdende da Tvedestrand og Sørfjell spilte 2 -2

For en glød og for en innsats  det var da de aller yngste spillerne i Tvedestrand og Sørfjell møttes til nabodyst på Lyngmyr onsdag kveld. Gløden og stemningen var ei heller mindre langs sidelinjen der heiarop og gode råd kom fra fra både foreldre og besteforeldre, tanter og onkler, men det meste nådde neppe frem. Disse unge håpefulle var mer enn nok opptatt med å kjempe om ballen, uansett hvor på banen den befant seg. Alle var over alt, nesten på en gang. Det virket nesten slik. Struktur og formasjoner var ikke satt i høysete, herlig, slik skal det være. Så får man heller godta at forsvaret enkelte ganger helt var borte og gjorde jobben ekstra vanskelig for en keeper som plutselig var alene med ett par angripere. Men hva gjorde vel det. Keeperne ryddet stort sett opp og var meget gode på begge lag.
Tvedestrand var mest effektive før hvilen og ledet 2-0. Men vi har jo alltid hørt de voksne si at 2-0 er en farlig ledelse, et heller merkelig utsagn. Men det viste seg rett, nok en gang.  Sørfjell reduserte til 1-2 og like etter kom utligningen, akkurat da var hele Tvedestrandslaget i angrep, det var nok 3-1 de gikk for, men i stedet ble det 2-2. Men hva gjorde vel det. Da var de like gode denne kvelden, Sørfjell og Tvedestrand, og dette var begge lag meget godt fornøyd med. En riktig fornøyelig kamp på en strålende høstkveld.
Andre kamper på Lyngmyr onsdag kveld:
Gutter 9 år
Tvedestrand – Jerv 8 – 6
Tvedestrand – Hisøy 9 -4
9-års laget spilte to kamper samme kvelden. Mot Hisøy var det aldri noen tvil, langt mer spennende mot Jerv. Tvedestrand ledet 3-0 til pause , midt i 2 omganegn stod det 6-3. Men så kom Jerv, utlignet til 6-6, men en god sluttspurt gav seier 8-6 til Tvedestrandsguttene.
Gutter 10 år
Tvedestrand – Risør 9 – 3
Det var aldri noen tvil i nabo-oppgjøret mot Risør. Tvedestrand dominerte totalt og kunne tilslutt inkassere en solid 9 – 3 seier. Den seieren smakte sikkert ekstra godt. Det er alltid noe ekstra å slå naboene fra Risør.
[lg_slideshow folder=»Gutter Jenter 7/Kamp 04.09.13/»]