Tvedestrandsdamene tok sitt første poeng!

4. div.: 5 – 5 mot Birkenes og hattrick av Margrethe Solvang

Det har dessverre blitt mye tap for damelaget så langt  i årets 4 divisjon, men mandag kveld ble årets første peong sikret. Et målrikt og spennede oppgjør mot Birkenes endte 5 – 5.

Pangstart

Tvedestrand kom meget godt i gang og spilte god fotball i innledningen av kampen. To raske scoringer fra Margrethe Solvang gav laget en 2 – 0 og stor jubel på banen. Men Birkenes kom tilbake, hele tre ganger fant de veien til nettmaskene og kunne gå til pause med 3-2 ledelse.

Begynnelsen av 2 omgangen ble noe planløs og rotete fra begge lag, men nok en gang var det gjestene som var mest effektive foran mål. To nye scoringer gav laget en solid 5-2 ledelse. Da var det nok ikke mange som øynet håp om poeng. Men så reduserte Solvang med sitt tredje mål for dagen, 3 -5 og kamskje et ørlite håp alikevel. Nå satset Tvedestrand alt fremover og endelig skulle de lykkes. 4 -5 ved Camilla Kulland og enorm jubel da Kjersti Larsen utlignet til 5 – 5. Flere mål ble det ikke og etter jubelen å dømme var det Tvedestrand som var mest fornøyd med det resultatet.

På Tvedestrands lag la vi spesielt merke til tre målsscorer Margrethe Solvang, god i forsvar var også Ingeborg Langemyr, mens Ingeborg Holte som vanlig jobbet godt på midtbanen.

[lg_image folder=»A-laget Damer/Kamp 04.06.12/» image=»4.jpg» align=»» display=»image»]
Tre blide målscorere som sikret Tvedestrand årets første poeng med 5 – 5 mot Birkenes.
Fra venstre: Margrethe Solvang, Kjersti Larsen og Camilla Kulland.