Tvedestrandsdamene sløste med sjansene

4. div.: Klart best – men kun 0-0 mot Lillesand

Tvedestrandsdamene spilte en god kamp da Lillesand gjestet Lyngmyr onsdag kveld. De dominerte banespillet fullstendig, skapte den ene store sjansen etter den andre, men mål ble det dessverre ikke. Nå skal det sies at Lillesand hadde en meget solid og sterk sisteskanse og uten hennes innsats ville Tvedestrand ha vunnet kampen klart.

Hjemmelaget hadde alikevel mer enn nok sjanser til å skaffe seg sesongens første 3 poenger. Det var så nære, så nære gang på gang, men den gang ei. Stod ikke Lillesands keeper i veien så smalt det i stengene eller skuddene strøk hårfint over. Dermed måtte hjemmelaget nøye seg med 0 – 0 og ett poeng, men den første 3-poengeren nærmer seg…..

Cassandra Gregersen spilte en sterk og god kamp i Tvedestrands forsvar. Den jenta legger ikke noe i mellom i taklingene. Fremover på banen la man mest merke til Leona van der Wonde og Margrethe Solvang. Begge kjempet godt, kom seg til den ene sjansen etter den andre men dessverre manglet det aller viktigste denne kvelden – nemlig scoringene. Vi gir også et ekstra pluss til Kjersti Larsen. Den jenta har alltid innsatsen i høysete og spilte meget godt i 2 omgangen, men inn ville kula ikke.

For damelaget gjenstår nå kun en kamp før ferien. Det er borte mot Rygene, en langt verre oppgave enn Lillesand hjemme. Men umulig er det ikke, men da jentene klare å tette igjen bakover og sette noen av  sjansene laget skaper.

[lg_slideshow folder=»A-laget Damer/Kamp 13.06.12/»]

Bilder: Elisabeth Larsen