Tvedestrandsdamene måtte nøye seg med ett poeng

Målrikt: 4 – 4 mot Lyngdal i underholdende kamp

Det ble en underholdende og sjanserik kamp da Tvedestrand spilte årets første hjemmekamp mot langveisfarende Lyngdal. Det endte med poengdeling, et resultat gjestene så absolutt kan si seg mest fornøyd med.

Tvedestrand burde ha avgjort kampen midtveis i 2 omgangen da de ledet 4-3. Spilte seg da frem til den ene store sjansen etter den andre, men det sviktet litt i avslutningene. Ofte valgte man litt vanskelige løsninger og vi savnet mer skudd fra distanse, det hadde nok vært løsningen mot en ikke altfor god Lyngdalkeeper.

Raskt i føringen

Det var bare spilt noen får minutter da Ingeborg Holte gav hjemmelaget ledelsen 1-0, men gjestene svarte like raskt : 1-1. Tvedestrand festet etterhvert et solid grep om kampen og scoringer av Jorunn Fjalestad og et selvmål fra Lyngdal gav ledelse 3-1. Men like før pause fikk gjestene straffe etter en totalt unødvendig hands i Tvedestrands forsvar, dermed gikk lagene til pause med hjemmeledelse 3-2.

Spennende avslutning

Lyngdal åpnet 2 omgangen best og kapteinen deres, som var meget god, utlignet til 3-3 på en suser av et skudd. Men så kom Tvedestrand bedre med og skapte sjanse på sjanse. Leona treffer tverrliggeren, Ingeborg skyter like til stede for mål og Emma har ett par-tre store sjanser til å øke. På en av disse lykkes hun og gir Tvedestrand 4-3. Det så ut til å bli seiersmålet, men kun 4 minutter før slutt slår gjestene tilbake : 4 – 4. Akkurat da var Tvedestrands forsvar utilgivelig åpent. Dermed poengdeling, noe gejstene garantert satte mest pris på. Det poenget gjorde nok den lange hjemturen noe lettere.

Mange gode.

Kvartetten Ingeborg Holte, Leona van der Woode, Camilla Kulland og Emma Svalheim spilte en meget god kamp for Tvedestrand. Jobbet og slet gjennom hele kampen, bare synd de ikke fikk puttet den avgjørende goalen. I forsvaret ryddet også Elisabeth Wiers godt opp.

Kampens beste spiller var nok Lyngdals kaptein ( nr 20), men hun fikk nok litt for fritt spillrom på slutten av kampen, Der mener vi bestemt at hun burde vært punktmarkert og tatt ut av kampen, Tvedestrand hadde gode nok spillere til det. Noe man kanskje bør vurdere i returkampen.  Men for all del, det var artig å være på sidelinjen denne tirsdagskvelden,  selv om det var like surt og kaldt som en sen oktoberkveld.

[lg_slideshow folder=»A-laget Damer/Kamp 14.05.13/»]