Tvedestrandsdamene avsluttet med seier!

4 div: Fortjent 1 – 0 seier over Rygene

Rygene var nok favoritter foran sesongens siste oppgjør på Lyngmyr sent onsdagskvelden, men Tvedestrandsjentene ville det annerledes. Fra første spark tok de initiativet i kampen og dominerte i perioder banespillet totalt.

Tidlig scoring

Sjansene kom på løpende bånd og det var ikke spilt i mer 8 minutter da hjemmelaget tok ledelsen. Emma Svalheim vendte flott opp, rundet sin oppasser og fikk i vei et meget godt skudd. Rygenes kepper reddet mesterlig men måtte gi retur og da var Emma raskt frempå og satte ballen kontant i mål : 1 – 0.

Tvedestrand fortsatt å dominere, kom til flere store sjanser, men avslutningene var ikke gode nok, men det skal også legges til Rygenes keeper spilte en meget god kamp og forhindret en storseier for hjemmelaget.

Helt ufarlig var ikke Rygene, kom helt gjennom ett par tre ganger, men da vartet Ingeborg Langmyr opp med noen flotte parader. Forvaret var ikke helt patent siste del av 1 omgangen.

Total dominans

2.omgangen ble nesten enveiskjøring. Tvedestrand dominerte kampbildet totalt. Den ene sjansen avløste den andre og det var nesten utrolig at det ikke ble flere mål. Vel var gjestenes keeper god, men enkelte av sjansene var så store at det nesten var ufattelig at det ikke ble scoring. Forsvaret spilte også en meget god 2 omgang. Ingeborg Langmyr hadde overlatt keeperdrakten til målscorer Emma Svalheim og tok selv plass i forsvaret og i spann med Elisabeth Wiers sørget de for at Rygene knapt nok kom til en eneste sjanse i denne 2 omgangen. Og det lille som kom tok Emma seg greit av.

1- 0 seieren var meget fortjent, den kunne fort ha blitt 4 – 5 mål større med noe mer besluttsomhet foran mål.

Dette var den beste kampen vi har sett av Tvedestrand denne sesongen og det skulle love det beste foran neste sesong.

Både Ingeborg og Emma spilte en god kamp, både mellom stengene og ute på banen. Kjersti Larsen var innsatsfull som vanlig, jobber som en helt, men misbrukte noen utrolige sjanser i 2 omgangen. Med litt mer avslutningstrening sitter disse neste sesong. Ingeborg Holte var som vanlig solid, det samme var Leona van der Woode og Jorunn Fjalestad. I det hele en meget positiv opptreden av Tvedestrandsjentene.

[lg_image folder=»A-laget Damer/Kamp 10.10.12/» image=»1.jpg» align=»left» display=»image»]

En viktig kvartett for Tvedestrand da Rygene ble slått 1 – 0 i sesongens siste seriekamp. Fra venstre; Emma Svalheim, Kjersti Larsen, Ingeborg Langmyr og Leona van der Woode.

Foto: OP