Tvedestrands damelag tapte 0 – 2 mot Øvrebø

I sesongens første kamp, tapte jente 0 – 2 mot jentene fra Øvrebø. Laget fra Tvedestrand var spente før dagens kamp, da forrige kamp mot Øvrebø endte hele 2 – 12. Et slik tap ville ikke jentene ha på seg i dagens kamp.

Manglet flere spillere

Tvedestrands laget manglet flere spillere denne kampen. Ingeborg Holte, toppspilleren på laget, har brekt armen og går med gips om dagen. Sara Vågsmyr og Cassandra Gregersen, begge viktige forsvarsspillere, manglet også. Keeper Irene Zachrisson var heller ikke til stede på dagens kamp og undertegnede som skadet seg på våren har akkurat begynt å trene igjen.

Det ble mye omrokeringer på spillerne i dagens kamp, men spillet gikk likevel fint. Nina Fløystad gjorde en meget bra innsats i både forsvar og som keeper. Hele fire spillere fikk prøvd seg som keeper i dagens kamp. Vi ønsker også Emma Svalheim velkommen tilbake til laget, etter ett år i utlandet. Emma gjorde en bra kamp i dag! Også hun fikk prøve seg som keeper og ellers de fleste posisjoner på banen.

0 – 2 til pause

Begge målene kom i førsteomgang, og begge burde og kunne vært unngått. Det ble dessverre ingen mål på Tvedestrandsjentene denne gangen heller. Mange sjanser også i denne kampen, men ballen vil altså ikke inn.

Neste uke er det to kamper på programmet, så vi får krysse fingrene og håpe at ballen går inn flere ganger da!

Elisabeth Larsen

[lg_slideshow folder=»A-laget Damer/Kamp 22.08.12/»]