Tvedestrand yppet seg innledningsvis….

5 div.: … men nytt tap, 1 -5 for Imås

Et noe redusert og skadepreget Tvedestrand åpnet friskt mot storfavorittene Imås og ikke mer enn 7 minutter var spilt da Dennis Music gav hjemmelaget ledelsen 1-0. Like etter hadde samme mann en stor sjanse til å doble ledelsen, men keeper reddet.

Lettkjøpte scoringer

Etter hvert overtok Imås føringen i kampen, men skapte få farligheter foran Jostein Langballe i Tvedestrands mål. Men etter 26 minutter kom utligningen på et skudd fra skrått hold. Men scoringen burde vært annulert, var klar i offside ,men det fikk dessverre ikke kampens meget svake dommer med seg. Minuttet etter var gjestene i ledelsen. En misforståelse mellom to Tvedestrandspillere gjorde at Imås’ spiss fikk ballen servert på et sølvfat, takket, bukket og satte ballen kontrollert i hjørnet: 1 – 2.

Imås fortsatt å styre kampen, men imponerte på ingen måte i mandagens oppgjør. På en kontring etter 40 minutter var Tvedestrand nære utligning, men men det ble litt skrått hold for Rune Oland og ballen gikk utenfor. I stedet øket gjestene i omgangens siste minutt. Frispark fra 17 meter ble skrudd rundt muren og inn i korthjørnet. Muren var nok ikke helt patent ved denne anledning.

Kjedelig 2 omgang

Det ble mye stillingskrig på midtbanen i 2 omgangen, men fortsatt med Imås som det førende laget , mens Tvedestrand var frempå med noen farlige kontringer. Etter 5 minutter hadde Jarl en mega-sjanse, burde nok ha scoret da, men fikk ikke løftet ballen og keeper reddet liggende.

Etter 17 minutter trodde vi alle det var klart for redusering til 2 -3. Jarl ble felt – straffe. Tok selv straffen,men skuddet satte han noe ukonsentrert utenfor stolpen. Det så lenge ut til at 2 omgangen skulle forbli målløs, men i  det 35 og 37 minutt kom det to raske Imås scoringer som fastsatte sluttresultatet til 5 -1. Selvfølgelig en meget fortjent seier, men den burde ikke vært så stor, ett par av målene var altfor lettkjøpte.

Det er ikke så mange av spillerne jeg vi fremheve i denne kampen, men det er ingen tvil om at det var godt å ha et solid midtstopperpar i Tommy Aas og Tor Ø. Nerdalen når det røynet på som verst.

[lg_image folder=»A-laget Herrer/Kamp 04.06.12/» image=»8.jpg» align=»» display=»image»]

Kjempesjanse for Tvedestrand i 2. omgangen. Jarl Abrahamsen er helt gjennom, men keeper kommer ut og blokerer.

[lg_image folder=»A-laget Herrer/Kamp 04.06.12/» image=»9.jpg» align=»» display=»image»]

Straffe til Tvedestrand. Jarl har skudd, keeper går riktig vei, men skuddet går dessverre på feil siden av stangen.