Tvedestrand Trim tapte for Arendal I.B

Kollaps : Ledet 3 – 1 til pause – tapte 3 – 4

Tvedestrand Trim hadde muligheten til å overta tabelltoppen i vårsesongens siste kamp mot Arendal I.B. (innebandyklubb). Men da var seier nødvendig. Det så det også lenge ut til å bli, men en skikkelig kollaps i kampens siste 8 minutter ødela den muligheten.

Spilt bra i det siste

Tvedestrand åpnet sesongen noe svakt, tapte et par kamper, bl.a. 1-2 for Flosta. Men i det siste har det gått langt bedre og før torsdagens kamp hadde laget tre strake seire. Det ble 2-0 over Dynamo Arendal, 4-3 seier over Sleivas United og hele 4-1 over Amazonhæren.

Mot Arendal I.B. tok Tvedestrand ledelsen 1-0 i det første minuttet ved Svein Arild Stiansen, men gjestene utliknet minuttet etter. Litt av en start. Men så overtok Tvedestrand, spilte seg frem til den ene store sjansen etter den andre, men å si at effektiviteten var god vil være en overdrivelse. Men Alf Anders Frydendal sørget for 2-1 før Øyvind Haaland øket til 3-1. Dette ble pauseresultatet, noe gjestene kan være godt fornøyd med, hjemmelaget burde minst scoret 2 – 3 ganger til.

Fatale sluttminutter

Åpningsminuttene av 2 omgangen kom Tvedestrand til flere nye, store sjanser. Det var rett og slett et under at ikke minst et par baller fant veien til nettmaskene, men det ville seg ikke. Ledelsen 3 -1 holdt seg til 8 minutter gjenstod av kampen. Da reduserte Arendal til 2-3, ett par minutter senere stod det 3 – 3 og ballen var knapt nok satt i spill igjen før gjestene hadde tatt ledelsen 4 – 3. Ved de to første målene var Tvedestrands forsvar langt fra patent, ved seiersmålet var forsvaret totalt fraværende. Disse baklengsmålene var bare så totalt unødvendige, dette var 3 poeng i gave til gjestene fra Arendal. Men forsvaret skal nå ikke ta skylden alene, spissene hadde mer enn nok sjanser til å få avgjort denne kampen på et langt tidligere tidspunkt.

Etter denne seieren ble det i stedet Arendal I.B. som overtok tabelledelsen mens Tvedestrand må ta sommerferie på tredje plass, men kun to poeng bak lederlaget. Det må det gå an å gjøre noe med i løpet av høsten.