Tvedestrand Trim tapte 2-6 for Asdal

Tvedestrand har dessverre trukket laget sitt fra 6. divisjons spill denne sesongen. Det ble rett og slett for lite spillere til et seniorlag da juniorene ville stille eget lag i G-19 år og kun konsentrere seg om det laget.

Løsningen for «gamlekara» har derfor blitt at de spiller 7’er fotball i den såkalte Trimserien. Og på tirsdagskvelden spilte laget sin første seriekamp hjemme mot laget fra AsdaL, et lag som sist sesoong gikk ubeseiret gjennom serien.

Og gjestene var da også klart best i oppgjøret på kunstgresset, spesielt i 1 omgangen.

Anført av Sondre Paulsen, som er mer kjent som en fryktet ving på Øyestad sølvlag i håndball , tok Asdal kjapt ledelsen 3-0, hvorav to av målene kom fra Paulsen. Tvedestrand reduserte ved Bård Sterk-Hansen, men ny scoring til gjestene gav 4-2 ledelse til pause.

Tvedestrand var langt bedre med i 2 omgangen og burde ha scoret mer enn det en målet Martin Due Tønnensen fikk bak Asdal’s meget gode keeper. Asdal’s seier var aldri truet og gjestene vant fortjent 6-2.

Hos Tvedestrand var Knut O. Nærdal meget god i mål, godt kjempet også de to bla’ Oland, Rune og Frode og Martin Due Tønnesen viste at han fortsatt kan. Ellers skortet det nok litt (mye) på kondisjonen til enkelte Tvedestrandsspillere, men de kommer sikkert til å spille seg i form utover i sesongen…..