Tvedestrand Trim tapte 1 – 6 for FC International

Heller ikke denne sesongen har Tvedestrand noe A-lag i seriespill men stiller heldigvis lag i den såkalte Trimserien som administreres av Bedriftsidrettskretsen.

Torsdag kveld spilte laget sin første hjemmekamp, mens laget i sesongens to første kamper har vunnet 2 – 1 over Dristug og tapt 1 – 2 for Flosta Old Boys, begge på bortebane. Torsdagens motstander var F.C. International. Tvedestrand åpnet best og tok ledelsen 1-0 da Ørjan Lorentzen stusset ballen i mål ved fremste stolpe etter et hjørnespark. Etter hvert kom gjestene bedre med og kom til flere gode sjanser, men ble som oftest hindret av Tvedestrand gode keeper Knut O. Nerdal. Det var imidlertid fortjent da gjestene utlignet til 1-1 og på slutten av omgangen tok de også ledelsen 2-1. Hjemmelaget hadde flere muligheter til å utligne, men det ble ofte litt for upresist i de siste trekkene ..

Kollaps

I 2 omgangen var det lite som stemte for Tvedestrand. Det ble lite plan over spillet, det manglet da tydeligvis en person som kunne dirigert og fått laget til å samarbeide på en langt bedre måte. Og i en periode på 10 – 12 minutter mot slutten av kampen var det rene kollapsen. Da fikk gjestene boltre seg i et planløst og åpent Tvedestrand forsvar. Og selv om keeper gjorde sitt kunne han ikke forhindre at fire nye baller fant veien til nettmaskene og dermed en solid 6 – 1 til FC International.

Tvedestrand skuffet i den kampen, hadde ventet noe mer innsats og plan, men vi får håpe på fremgang til neste seriekamp. Keeper er nevnt, ellers et lite pluss til målscorer Ørjan og Jostein Langballe.