Tvedestrand til finale i egen miniturnering

Til topps : Froland best i finalen – vant 4 – 2
Søndag ettermiddag arrangerte Tvedestrand  Fotballklubb en mini turnering for gutter 11 år på kunstgresset på Lyngmyr  stadion. Invitert var Sørfjell, Dristug og Froland.
Glød, innsats og spill var der intet å utsette på,  det var det derimot på været. Det var rett og slett gørrsurt på Lyngmyr denne  ettermiddagen, gradestokken viste like over null grader, lett regn i luften og  en sur vind på langs av banen.
Men guttene lot vær være vær og vil fikk se flere  velspilte og spennende kamper, dessuten flere virkelig flotte  scoringer.
Åpnet med storseier
Tvedestrands første motstander var naboene fra Eydehavn, Sørfjell. Gjestene  tok ledelsen, men Tvedestrand svarte umiddelbart og hadde noen minutter senere  snudd kampen til ledelse 2 – 1. De innledende kampene ble spilt i 1 x 20  minutter og helt frem til sluttminuttene stod kampen og vippet. Men Tvedestrand  ville mest og var effektive. To raske scoringer mot slutten gav av en  komfortabel 4 -1 seier.
Neste motstander var Dristug. Åmliguttene hadde forøvrig to jenter på  laget, de kunne sin forball-abc begge to og leverte en flott innsats.  Tvedestrand tok straks ledelsen 1-0 og hadde ett par sjanser til å øke ledelsen.  Men så overtok Dristug og i en lang periode hadde Tvedestrand mer enn nok med å  forsvare seg. Det hadde vært rettferdig om de hadde fått sin utligning, men ble  ble bare nesten for Åmlilaget. I stedet kontret Tvedestrand i sluttsekundene og  sikret seieren med 2 -0. I det første oppgjøret hadde Dristug tapt knepent 1-2  for Froland, også i den kampen ble litt stang ut for Dristug.
Spennende finale
Dermed var det klart for finale mellom Froland og Tvedestrand som begge  hadde vunnet sine to kamper. Froland åpnet best og fikk tidlig et lite overtak i  finalen som ble spilt i 2 x 20 minutter. Hjemmelaget ble presset bakover og  måtte finne seg i ligge under 1 – 3 til pause.
2 omgangen ble langt jevnere, da hevet hjemmelaget seg og skapte flere  store sjanser. Det ble med en scoring til hvert av lagene og dermed en  fortjent 4 – 2 til gjestene fra Froland. Men Tvedestrandsguttene har all grunn  til å være fornøyd med innsatsen i alle søndagens kamper.
I bronsefinalen ble det 3 – 1 seier til Sørfjell over Dristug.
IMG_0788 IMG_0789 IMG_0791 IMG_0794 IMG_0796 IMG_0805 IMG_0808 IMG_0812 IMG_0816 IMG_0822 IMG_0826