Tvedestrand tapte bunnoppgjøret

Grane vant 4 – 1 på Bjønnes.

Dette var kampen Tvedestrand burde ha vunnet, eller i det minste spilt uavgjort. Men med torsdagens 1-4 tap for Grane blir Tvedestrand å finne aller nederst i tabellen med fortsatt 0 poeng, mens nærmeste konkurrent Lillesand har 3 og Grane nå 4 poeng.

– Dette var ikke mye å skryte av, dessverre, sier trener – og spiss – Kai Thomas. Vi  gjør en slett match, det svikter i alle ledd og jeg føler ikke at konsentrasjonen er som den burde være.

I utgangspunktet er Grane et lag vi så absolutt burde være på høyde med, men det er jo vanskelig å si at Grane ikke var bedre enn oss så lenge vi taper så klart som 1 – 4.

Vi sliter med en sentrale midtbanen, det merkes godt at spillere som Ørjan Lorentzen , Andre Fatland og Helge Berntsen ikke var tilgjengelige til denne kampen. Men vi får bare stå på videre og håper at denne negative trenden snur, avslutter Kai.

0 – 2 til pause

Grane tok ledelsen tidlig i kampen på et meget billig straffespark, det var vel bare dommeren som skjønte den avgjørelsen. 2-0 til vertene kom på et frispark fra nesten 30 meter, ikke helt patent keeperspill ved den anledningen. 2- 0 stod seg også til pause.

Etter hvilen øket Grane til 3 – 0 før Tvedestrand reduserte ved Rune Oland, etter et hjørnespark.

På overtid fastsatte Grane sluttresultatet til 4 – 1, akkurat det målet burde nok ikke vært godkjent da ballen hadde vært utenfor kortlinjen før innlegget kom.

[lg_image folder=»A-laget Herrer/Diverse/» image=»Trener.jpg» align=»» display=»image»]

Trener Kai Thomas virker betenkt. Det har han all grunn til etter at Tvedestrand også tapte bunnoppgjøret 1 – 4 mot Grane på Bjønnes kunstgress.