Tvedestrand tapte 1 – 6 for Amazon Grimstad II

Det var et meget godt Amazon lag Tvedestrand møtte onsdag kveld. Grimstadjentene var løpssterke, gode bevegelser både med og uten ball, dessuten ballsikre og pasningssterke. Tvedestrand ble i perioder løpende mye imellom, men kjempet godt og kom til mange sjanser, de kunne fort hatt flere mål enn det ene de fikk. Tvedestrand manglet sine to sterke midtbanespillere van der Woode og Camilla Kulland i denne kampen, det var helt klart merkbart.

Sjokkåpning

Tvedestrand ble tatt litt på senga i åpningsminuttene. Før 5 minutter var spilt stod det 0 – 2. Men laget kjempet seg inn i kampen igjen og siste halvdel av omgangen skapte hjemmelaget like mange sjanser som gjestene fra Grimstad.

Både Ingeborg Holte og Emma Svalheim hadde kjempemuligheter til å score, både en og to ganger, men centimeterne var ikke på Tvedestrands side. I stedet var det Amazon som økte til 3-0 på et godt skudd minuttet før pause.

Stor dominans

Første halvdel av 2 omgangen ble totalt dominert av Amazonjentene. Tvedestrand ble løpende mye imellom og det kostet krefter. Og mot et så pasningssterkt lag som Amazon førte det til den ene store sjansen etter den andre for bortelaget. Ti minutter før full tid hadde Amazon gått opp i 6-0 ledelse og hadde det ikke vært for flere supre redninger og parader av Tvedestrands keeper Maren Goderstad så kunne sifrene fort vært langt styggere. Og fem minutter før slutt skulle det endelig lykkes. Emma Svalheim kom seg fri og med venstrebeinet satte hun kontant inn trøstemålet som gav sluttresultat 1-6 i favør av Amazon.

Ingeborg best

Ingeborg Holte var uten tvil Tvedestrands beste spiller denne kvelden. Hun kjemper og løper enormt og er et stort aktivum for laget, bare synd hun ikke fikk puttet en gang eller to. God var også målscorer Emma Svalheim og midtbanespiller Ingeborg Langemyr. I tillegg er keeper Maren nevnt.

[lg_slideshow folder=»A-laget Damer/Kamp 29.05.13/»]