Tvedestrand tapte 1 – 3 for Rygene

I helgen spilte Tvedestrand A-lag høsten første seriekamp, borte mot Rygene. Vertene var store favoritter etter 7 – 1 seieren på Lyngmyr i vår, og selv om det også denne gang ble tap 1 – 3 spilte Tvedestrand en langt bedre kamp enn sist langene møttes.

– Jeg er godt fornøyd med innsatsen til guttene, kan trener Kai Thomas fortelle, ikke minst på bakgrunn av at flere av de faste spillerne manglet.

Jeg måtte selv melde pass, kan han fortelle, dessuten manglet keeper Jostein Langballe, dermed måtte stopper Tor Ø. Nerdalen ikle seg keeperdrakten denne gang. Og med både Nerdalen, Thomas og også Tommy Aas borte fra forsvaret måtte det selvsagt store omrokeringer til. Bl.a trakk vi Ørjan Lorentzen ned i forsvar, der han gjorde en god kamp, men det er nå først og fremst på midtbanen vi trenger den veteranen. På topp manglet dessuten Jarl Abrahamsen.

Fortjent seier

Alt i alt var Rygene det beste laget og vant en fortjent seier. Hjemmelaget fikk en tidlig 1-0 ledelse som også holdt seg til pause. 10 minutter ut i 2 omgangen øket laget til 2- 0 før Dennis Music reduserte til 1 – 2 etter halvtimen. Da ble det igjen spenning i kampen, men utligning maktet ikke Tvedestrandsguttene. I stedet satte Rygene spikeren i kista med sin 3-1 scoringer ett par minutter før full tid.

Kai Thomas gir denne gang litt ekstra ros til to spillere. Keeper Tor Ø. Nerdalen spilte en meget god kamp i målet og kan ikke lastes for noen av scoringene, forteller Thomas. I tillegg leverte Rune Oland er sterk kamp på midtbanen. Har stor arbeidskapasitet og jobbet utrettelig i samtlige nitti minutter.

Risør neste

Fk mandag er det duket for et skikkelig lokaloppgjør på Lyngmyrs flotte gressmatte. Da kommer «erkefienden» Risør på besøk, et Risørlag som kjemper helt i toppen av tabellen og som må finne seg i å være skyhøye favoritter. Risør vant også vårens oppgjør med 3 – 0.

– Jeg håper flere av spillerne som manglet mot Rygene er på plass når Risør kommer på besøk, sier Kai Thomas, da vil vi trenge vårt absolutt sterkeste mannskap dersom vi skal kunne yte Risør skikkelig motstand. Men vi gleder oss, disse lokaloppgjørene er alltid noe spesielt, avslutter Thomas.