Tvedestrand tapte 0 – 7 mot Øyestad

Rødt kort: Bare dommer Myrberg skjønte hvorfor…

Fotballen kom nesten i annen rekke da Tvedestrand og Øyestad møttes til seriekamp på Lyngmyr mandag kveld. I stedet var det et kontroversielt rødt kort som fikk mye oppmerksomhet og skapte vrede og frustrasjon i Tvedestrandsleiren.

Kampen var ganske jevn innledningsvis. Øyestad tok imidlertid ledelsen 1-0, men også Tvedestrand hadde sine sjanser, bl.a traff Jarl Abrahamsen tverrliggeren. Men etter snaue 20 minutter skjer det. Tommy Aas takler en Øyestad spiller, helt ute på kanten , nesten midt på banen. Kom litt sent inn i en takling, gult kort hadde  vært på sin plass, men da kveldens dommer Tore Myrberg trekker opp det røde kortet er ingen, i alle fall ikke fra Tvedestrand, som skjønner noen ting av avgjørelsen. Vel overspiller Øyestadspilleren noe forferdelig, det virker som om han er veldig skadet, og kanskje kan dette være årsaken til at dommeren ble «lurt» til å trekke frem det røde kortet. Vi mener definitivt at det var feil og en altfor streng avgjørelse. Taklingen kvalifiserte etter vår mening langt fra til direkte rødt kort.

Forbannet

–  En horribel avgjørelse, er trener Kai Thomas kommentar da vi får snakket med ham neste dag. Jeg er litt roligere nå, men var fly forbannet da det skjedde – og lenge etterpå også. Jeg stod ved sidelinjen, helt oppe i situasjonen, og det er utrolig at dommeren kunne la seg lure av oppførselen til Øyestadspilleren. Et gult kort hadde vært greit å akseptere, men slett ikke rødt.

– Spilleren  oppførte seg som om han var meget alvorlig skadet. Men etter at Tommy hadde fått kortet var han raskt på beina igjen, så det var tydeligvis at det hele hadde vært et skuespill fra hans side. Det synes jeg at en så rutinert dommer burde ha gjennomskuet, avslutter en skuffet  Kai Thomas.

Øyestad dominerte

Etter å ha blitt redusert til 10 mann overtok Øyestad og doblet ledelsen før pause.

Etter hvilen var det aldri noen tvil. Øyestad var best ialt mot et hjemmelag som futten hadde gått fullstendig ut av. Det hele stoppet på 7- 0 til gjestene  fra Øyestad.

Tommy Aas var god som stopper den korte tiden han fikk spille, ny solid kamp også av Tor Ø. Nerdalen.  Erling W. Henriksen  var hjemme på ferie og spilte sin første kamp denne sesongen. Gjorde en bra innsats og kan bli viktige i de kampene han kan få med seg.

Nå gjenstår kun en kamp for Tvedestrand før ferien. Det er borte mot Lillesand. Før sesongstart trodde vi at det var nettopp mot Lillesand og Grane Tvedestrand sine største muligheter til å sanke poeng. Nå ble det tap for Grane og vi er langt fra sikre på at de heller skal lykkes mot Lillesand. Men det er lov å håpe, det hadde væørt et positivt for laget å få årets første poeng nå like før ferien.

[lg_slideshow folder=»A-laget Herrer/Kamp 18.06.12/»]