Tvedestrand slo Lillesand – tapte for Tveit

Gutter 14 år : Fikk sin første seier med 5 – 2 over Lillesand

Det er ikke til å stikke under en stol at Tvedestrands lag i gutter 14 år har slitt denne sesongen. Det har blitt mange tap, noen store tap også, men nå i høst har det løsnet litt og lagets to siste kamper har desidert vært sesongens beste.

Slo Lillesand

Lillesand skulle på papiret være bedre enn Tvedestrand, men den dagen ville Tvedestrandsguttene så visst ha et ord med i laget. De spilte en meget bra gjennomført kamp, ledet 2 – 0 til pause og forsatte å trykke på etter hvilen.  Noe jevnere i 2 omgangen, men Tvedestrand var best, vant omgangen 3-2 og kampen meget fortjent 5 – 2. Ilias Lorsano scoret to mål mens det ble en scoring hver på Aziz Rezai, Robin Bodin og Mads Torp.

Sterk 1 omgang

På torsdagskvelden var Tveit gjester på Lyngmyrs kunstgress, et lag som lålangt bedre plassert på tabellen enn Tvedestrand. Og muligens tok de litt lett på kampen innledningsvis, men Tvedestrand leverte også 20 gnistrenede minutter i begynnelsen av 1 omgangen og tok nok gjestene litt på sengen. Ledet både 2-0 og 3-1, men mot slutten av omgangen overtok Tveit føringen i kampen, skapte flere store sjanser, men det ble kun en redusering og dermed hjemmeledelse 3 – 2 til pause.

Overkjørsel

I 2 omgangen overtok gjestene fullstendig og skapte den ene store sjansen etter den andre. Vel var noen av scoringene de fikk litt lettkjøpte, men de hadde også flere megasjanser som ble brent. Tvedestrand kom til ett par halvsjanser men hadde ellers nok med å forsvare seg i 2 omgangen. Det ble tilslutt en klar 8 – 3 til gjestene fra Tveit. Men Tvedestrands spillere skal ha for at de kjempet til siste slutt og 1 omgangen de presterte var meget oppløftende. Klarer de å følge opp det spillet vil de kunne slå Gjerstad borte i den aller siste serieomgangen. Å avslutte med en seier hadde jo vært greit !

Tvedestrands mål kom ved Ilias Lorsano, Robin Bodin og Magnus Lindland, alle med ett mål hver.

016

Ilias Lorsana tester skuddfoten i den gode 1 omgangen. Ble ikke scoring ved denne anledning, men Ilias scoret i alt tre mål i de to kampene. T.h følger Magnus Lindland spent med.