Tvedestrand rundspilte Dristug i lokaloppgjør

Gutter 13 år : Fra 3-10 tap i vår til 11-2 seier i høst
Fotballen er ikke alltid like lett å bli klok på. Da Tvedestrand og Dristug’s 13 års lag møttes til dyst i Åmli i vår var Tvedestrands gutter sjanseløse.- De klaget den gang fryktelig på gressbanen der opp, med altfor langt gress, forteller trener Frode Pedersen med smil, men legger til at guttene også spilte en meget svak kamp. Denne kvelden var ikke innsatsen på plass og Dristug vant fortjent, selv om 10 – 3 kanskje var i meste laget.
Revansjens time
Men da lagene møttes på Lyngmyr sist tirsdag var alt snudd på hodet. Tvedestrand var fulle av selvtillit etter å ha slått Sørfjell 5-3 og Jerv  12-2 tidligere i høst og denne kvelden var det Dristug som var sjanseløse. De ble regelrett rundspilt av et for kvelden meget godt Tvedestrandslag. Det hele stoppet på 11-2 til hjemmelaget, det kunne fort ha vært langt mer. Laget har spillere Tvedestrand vil få mye glede av i årene fremover, det er vi helt sikre på.
Torjus Årstad og Magnus Lindland viste tekniske detaljer, er driblesterke men overdrev kanskje driblingen noe enkelte ganger, men det må være lov på dette alderstrinnet. Harld Torp jobbet meget godt over hele banen, Benjamin Fatland skapte store problem for motstanderen med sin fart og spilte en meget god kamp. Og i forsvaret var Niklas Eldrup eneren, ja kanksje var han banens beste. Ryddet opp i alt som måtte komme, tror knapt han tapte en duell i løpet av hele kampen. Var også nære scoring ett par ganger.
Tvedestrand ledet 6 – 0 til pause, men det virket som om de slo litt av på tempoet i 2 omgangen, samtidig som Dristug hevet seg noe. På stillingen 10-0 fikk gjestene et trøstemål, men måtte ha hjelp av en Tvedestrandsspiller som var så uheldig å sette ballen, helt uforskylt, i eget mål. Tvedestrand øket til 11 – 1 før Dristug i aller siste sekund klarte å få ballen i mål til sluttresultat 11 – 2.
Flott innsats av hele laget denne kvelden. Er godt besatt på alle plasser og med denne seieren overtok laget ledelsen på tabellen. La oss håpe at de forblir der.
Målene kom slik : Magnus Lindland 4, Mathias Trondal 3, Torjus Aarstad 2 og Harald Torp 2 mål.
 [lg_slideshow folder=»Gutter 13/Kamp 04.09.13/»]