Tvedestrand rotet bort seieren i sluttminuttene

Juniorlaget: Måtte nøye seg med 4 – 4 mot Lillesand

Tirsdag kveld spilte Tvedestrands juniorlag sin første hjemmekamp for året mot Lillesand og det så lenge ut til å gå mot en sikker seier. Laget ledet komfortabelt 4 -2 da 3 – 4 minutter gjensto, men så raknet det dessverre i sluttminuttene.

Klart overtak

I 1. omgangen var Tvedestrand klart best men effektiviteten var ikke helt på topp. Lillesand hadde en brukbar periode midt i omgangen, men omgangen ble ellers dominert av hjemmelaget.

Benjamin Guddal gav Tvedestrand ledelsen 1-0 etter 14 minutter, men ikke lenge etter var Lillesand ajour. Ny ledelse til hjemmelaget i det 22 minutt ved Arnold Guddal og  i perioden som fulgte presset hjemmelaget stort, skapte den ene store sjansen etter den andre. Men enten stod Lillesands keeper Svenningsen ( forøvrig sønn til tidligere Tvedestrandsspiller Geir Svenningsen) i veien og ved ett par anledninger fikk han hjelp av stengene. Men i det 38 minutt lykkes det endelig, 3-1, nok en gang var det Benjamin som var frempå. Like etter skulle Tvedestrand hatt et soleklart frispark like utenfor 16-meteren, men kampens meget svake dommer Skjulestad fra Grane vinket bare spillet videre, helt utrolig. I stedet kontret LIL og reduserte til pauseresultat 3-2, et meget flaterende resultat for gjestene ved halvtid.

Svak 2. omgang

Om det hadde vært morsomt til tider før pause ble det ikke det etter hvilen. 2 omgangen var svak fra begge lag. Det meste foregikk på midtbanen, lite foran de to målene. Tvedestrands midtbane, som hadde fungert godt i 1 omgangen, falt helt sammen og det ble mye slurv og tilfeldigheter.

Men da Tvedestrand gikk opp til 4-2 etter halvtimen trodde alle at kampen var avgjort.Scorer var Jens Haugstøyl.  Det resultatet stod seg til under 4 minutter gjensto. Da reduserte LIL til 3-4 og da kun sekunder gjensto fikk de også kranglet inn utligningsmålet : 4 -4. Det virket så unødvendig å gi bort de to poengene i sluttsekundene og det var også svært skuffede Tvedestrandsspillere som ruslet av banen etter kampslutt. De hadde nok fortjent seieren, og selv om de også – med rette – var meget misfornøyd med dommeren, har de nok bare seg selv å takke for at det ikke ble tre poeng. De hadde så mange sjanser til å punktere kampen i 1 omgangen, men litt uflaks ispedd litt udyktighet gjorde at de ikke lykkes denne gangen.

I 1. omgangen spilte Andreas Søraker og Henning Stea godt på midtbanen, keeper Jonas Taraldsen var solid og foran skapte Benjamin Guddal og Vetle Austvik mye trøbbel for Lillesands forsvar. Men dessverre klarte ikke laget å følge opp i 2 omgangen. Det håper vi de gjør ved neste korsvei.

[lg_slideshow folder=»Juniorlaget/Kamp 07.05.13/»]