Tvedestrand kom sterkt tilbake og slo Froland

Juniorlag:  Snudde 1 – 3 til seier 4 – 3 i kampens siste 20 minutter

Endelig var marginene på Tvedestrands side, det har de slett ikke vært i de siste oppgjørene. Men det så lenge mørkt ut.

Froland var ubeseiret foran dagens kamp men det var alikevel Tvedestrand som åpnet best og spilte seg frem til ett par eventyrlige sjanser, men mål ble det ikke. I stedet tok gjestene ledelsen 1-0, men bare noen minutter senere var Tvedestrand ajour. Hjemmelaget ble tildelt et helt korrekt straffe som Benjamin Guddal satte sikkert i mål. I perioden som fulgte var Froland best og gikk også opp i ledelsen 2-1. Ved denne anledningen var det ikke patent forsvarspill hos hjemmelaget. Det manglet litt besluttsomhet og struktur i forsvaret ved flere anledninger. Laget mangler kanskje en ledertype i den lagdelen, men dette får sikkert trener Aas strammet opp i de neste kampene.

Resten av 1. omgangen var Tvedestrand klart best, hadde mange gode muligheter til å komme ajour, men gjestene var foran 2-1 til pause.

Pangavslutning

2. omgangen åpnet med en kanonade mot Frolands mål, ett par ganger «så» vi ballen i mål, men utrolig nok ble det ikke scoring i denne perioden. Og mot spillets gang ble det i stedet Froland som øket til 3-1. De fikk en dobbelsjanse etter en svak avklaring i Tvedestrands forsvar.

Men resten av omgangen var det nesten bare Tvedestrand, anført av banens to giganter Henning Stea og Benjamin Guddal. I kampens siste 20 – 25 minutter eide de midtbanen.

2-3 kom etter et frispark og det var en Frolandsspiller som var sist på ballen, hardt presset av en Tvedestrandangriper. Og presset fortsatte og vi satt med en følelse at dette kunne gå veien. 37 minutter var spilt da Benjamin Guddal nok en gang fant veien til nettmaskene med et godt skudd fra kort hold. Da fikk hjemmelaget virkelig blod på tann. Sjansene kom på løpende bånd, enkelte kjempestore, men mål ble det ikke. Ikke før i det 44 minutt. Da headet Jens Ole Haugstøyl i mål, over en noe passiv Frolandskeeper, og til kjempejubel i Tvedestransleiren. Det siste minuttet og ett par tilleggsminutter kontrollerte Tvedestrand greit og vant en meget fortjent seier. Spesielt ble imponert over opphentingen i 2 omgangen.

Honnør til hele laget for en kjempeinnsats og for at de aldri gav opp. Og denne gang fikk de endelig lønn for strevet. Men vi må nevne spesielt Henning og Benjamin, de spilte en strålende kamp og i 2. omgangen dominerte de stort.

De hadde en løpsstyrke som virkelig imponerte oss denne tirsdagskvelden.

[lg_slideshow folder=»Juniorlaget/Kamp 28.05.13/»]