Tvedestrand kjempet godt tross tap

Gutter 16 år: Trauma vant 4 – 1 på kunstgresset

Tvedestrand stiller med et meget ungt lag i gutter 16 år i årets sesong. Da klubben ikke har lag i klassene 14 og 15 år spiller guttene i disse aldersklassene på 16 års laget. Det er klart at de møter hard motstand men vil garantert vokse på det og utvikle seg positivt som spillere utover i sesongen.

Trauma hadde et godt lag, spesielt hadde de ett par spisser av god kvalitet. Det var da også spilt i kun i 2 minutter før gjestene tok ledelsen og i store deler av 1 omgangen hadde Tvedestrand mer enn nok med å forsvare seg.

Ble løpende mye etter, fikk ikke igang noe eget spill men skal ha ros for sin iver og innsats. Tvedestrand var heldige at det fortsatt kun stod 0-1 etter 20 minutter, ikke minst kan de takke keeper Joachim Moltke som leverte 2 -3 meget kvalifiserte redninger.

Straffe !

Så plutselig, helt mot spillets gang, var Tvedestrand ajour. På et av lagets få angrep ble litt klabb og babb i Trauma’s 16-meter og en forsvarer var uheldig å stoppe ballen med hånden. Straffe til hjemmelaget og fra 11-meters merke var Armin Malokos sikkerheten selv: 1 – 1.

Men hvor lenge var Adam i paradis. Minuttet etter var Trauma nok en gang i ledelsen, akkurat da var ikke forsvarsspillet helt patent. I siste del av omgangen kom Tvedestrand bedre med og var nære å utligne på nytt. Hadde en kjempesjanse til 2-2, men to ganger like etter hverandre reddet en Trauma forsvarer på streken. Nærmere scoring går det ikke an å komme.

Kontrollerte

Tvedestrand åpnet 2 omgangen bra og skapte ett par meget bra sjanser, men så overtok Trauma føringen i kampen og kontrollerte greit inn. Etter kvarteret ble det 1 – 3 og etter halvtime fastsatte gjestene resultatet til 1 – 4, begge scoringene etter flotte angrep og ditto skudd, uten sjanse for keeper.

På Tvedestrand er keeper nevnt, han spilte en god kamp. Ellers vil vi fremheve målscorer Armin Malokos og Mohammed Isac, absolutt to av lagets beste i denne kampen. Ekstra pluss også til Johannes N. Fagermyr.

[lg_slideshow folder=»Gutter 16/Kamp 31.05.12/»]