Tvedestrand avsluttet sesongen med 1 – 11 tap

Legger opp: Jarl scoret trøstemålet i sin avskjedskamp

Det ble en noe merkelig kamp på Lyngmyr lørdag ettermiddag og etter 20 minutters spill i 1 omgangen – på stillingen 0 – 0 – var det ingen som kunne tenke seg at denne kampen skulle ende med tap 1 – 11 for Tvedestrand.

Da var laget fullt på høyde med gjestene fra Lillesand . Ikke noe lystig resultat, kanskje spesielt for veteranspissen Jarl Abrahamsen som lørdag spilte sin aller siste kamp for Tvedestrand.

Store sjanser

Tvedestrand var nemlig klart farligst de første 20 minuttene. Banespillet var jevnt fordelt, men gjestene fra Lillesand virket heller tannløse foran mål. Tvedestrand derimot hadde neon kjempesjanser til å ta ledelsen, både 1 og 2-0.

Men som så ofte før i sesongen ville det seg ikke, nærmest var Tellef Sunne da hans megt gode skudd traff innsiden av stolpen.

I stedet tar gjestene ledelsen 1-0 på en gavepakke av midtstopper Kai Thomas. Et horribelt tilbakespill ender i en corner som heades kontant i mål. Etter scoringen er Lillesand best, men fortsatt ganske jevnt. Dagens scoring kom ett par minutter før pause, et flott brassespark fra Lillesandspissen satt kontant nede i hjørnet. Dermed 2-0 ledelse til gjestene ved pause, noe flaterende.

Total kollaps

Tvedestrand åpnet friskt også de første 8 – 10 minuttene av 2 omgangen, bl.a hadde Benjamin Guddal en store sjanse til redusere. Men så var det jevnt slutt for hjemmelaget. Da Lillesand øker til 3-0 etter 14 minutter går luften fullstendig ut av «Tvedestrands ballongen». I det de neste femten minuttene, frem til det 29. spilleminutt scorer Lillesand ytterligere fem ganger og leder hele 8 – 0. Da var det kattens lek med musen, ingenting fungerte, forsvaret var åpnet som en låvedør og hadde det ikke vært for keeper Jostein Langballe ,som hadde flere supre redninger, så hadde gjestene fort ledet med  ytterligere 3 – 4 mål

Trøstemål

Etter 32 minutter kom det alle hadde håpet på, at Jarl Abrahamsen skulle få en scoring i sin siste kamp i den blå drakten. Og den kom, på ekte «Jarl vis». Det ble en skikkelig fight inne i feltet med en Lillesandforsvarer, men som så ofte før fikk Jarl den lengste tåen på ballen og lirket den over streken : 1 – 8. – Da er jo dagen reddet, var en av kommentarene på sidelinjen etter denne scoringen.

Men Lillesand var ikke ferdige for dagen, i løpet av kampens siste seks minutter scoret de ytterligere tre ganger og fastsatte resultatet til  «stygge»  1 – 11.

Godkjent 1 omgang

Vi gir laget godkjent i 1 omgangen, spesielt de første 20 minuttene, synd at det da ikke ble scoring. 2 omgangen var mildt sagt begredelig og den eneste vi vil gi godkjent er keeper Josten Langballe. Han var riktignok på bærtur på den niende scoringen, men ellers kan han ikke lastes for noen av målene. Han reddet definitivt laget fra et enda styggere tap.

[lg_image folder=»A-laget Herrer/Kamp 13.10.12/» image=»2.jpg» align=»left» display=»image»]

En stor Tvedestrands sjanse i lagets gode periode i 1 omgangen. Skuddet fra Tellef Sunne ( i midten) stryker like over, da var Lillesand presset. Foran sees Jarl Abrahamsen, bak i feltet Benjamin Guddal.

[lg_image folder=»A-laget Herrer/Kamp 13.10.12/» image=»1.jpg» align=»left» display=»image»]

Tellef Sunne var aggressiv og god i 1 omgangen. Kom til flere «feite» sjanser, men skudd i stolpen var det nærmeste han kom scoring.