Tre fotballkamper – 45 scoringer

Noen som sa at fotball var kjedelig? Da må de møte opp neste gang Tvedestrand 8-åringer og klubbens to 10-årslag er i aksjon. Onsdag kveld var alle tre lagene i sving på Lyngmyrs kunstgress, og kjedelig var det ikke. Vi fikk se ialt 45 scoringer, flere av dem riktig flotte.

Nå var det ikke slik at Tvedestrand vant alle kampene, men på disse alderstrinnene taper og vinner man med samme sinn – og slik skal det være.

Tvedestrand – Sørfjell II 15 – 4

Ingen tvil om hvem som var best, men gjestene fra Sørfjell hang godt med i mesteparten av 1 omgangen. Midtveis ledet Tvedestrand kun 4 – 2, men var foran 7-3 til pause. I 2 omgangen var det aldri noen tvil.

Tvedestrand har virkelig et godt 8 års lag, jevnt besatt og med mange spennende typer på laget.

– Det har virkelig gått på skinner kan lagets trener Per Christen Andersen fortelle. Guttene er lærevillige og yter maks innsats både på trening og i kamp. Har ikke tapt i årets sesong, to kamper har endt uangjort, resten av kampene er vunnet, ofte  –  som idag –  med store sifre, kan Per Christen fortelle.

Tvedestrand I  –  Trauma 6 – 9

Tvedestrand spilte kanskje sin best kamp for året, mot et sterkt Trauma lag. 1 omgangen var spennende og velspilt og lagene var like langt til pause : 4 – 4.

Utover i 2 omgangen fikk gjestene er overtak og vant fortjent nok 9 – 6. Men full ros til Tvedestrands gutter for flott innsats.

Tvedestrand II – Hisøy 2 – 9

Også Tvedestrand II måtte gi tapt for gjestene fra Hisøy. Men hjemmelagets 1 omgangn var god. Da var det jevnspilt og spennende, selv om Hisøy hadde føringen 4-2 ved halvtid.

Dessverre klarte ikke Tvedestrand å følge opp i 2 omgangen. Da var Hisøydominansen stor , vant omgangen 5-0 og kampen 9 – 2. Men vi er sikre på at Tvedestrand kommer sterkere tilbake ved neste korsvei.

Bilder fra gutter 8 år

[lg_slideshow folder=»Gutter 8/Kamp 05.09.12/»]