Trauma slo Tvedestrand 6 – 5 i toppkampen

G- 19 år: Fikk problem med å stille fullt lag
Det var virkelig hektisk for Tvedestrands trener Arne Aas jr like før toppkampen mellom Tvedestrand og Trauma skulle sparkes  igang torsdag kveld. Kun åtte spillere hadde møtt frem, men etter noen hektisk telefoner klarte hjemmelaget å stille 10 mann på banen da kampen ble  blåst igang. Dette skulle det vise seg ble helt avgjørende for utfallet. Før 5 minutter var spilt ledet gjestene 2 – 0 og Tvedestrands ti spillere fikk lite  til i denne innledningsfasen. Før kvarter var gått hadde Tvedestrand  heldigvis fått skaffet seg fullt mannskap og til og med ett par innbyttere  på benken.
– Litt skuffet over at noen spillere ikke møter til  en slik avgjørende kamp, sier trener Arne Aas. I tillegg har  jeg heller ikke fått noen beskjed.  Vi hadde også ett par  nøkkelspillere skadet og stilte dessverre svekket i dagens oppgjør, ikke  minst da vi måtte åpne kampen med en spiller for lite, avslutter  Aas.
Kom tilbake
Gjestene øket til 3 – 0 før Tvedestrand fikk hull  på byllen. I løpet av noen få minutter ble Tvedestrand tildelt to straffespark,  begge for hands, det siste var nok noe billig. Men Benjamin Guddal takket og  bukket og dunket begge sikkert i mål : 2 – 3. Da stod kampen og vippet, men en  glipp i Tvedestrands forsvar gjorde at gjestene var for 4 – 2 til  pause.
Først overkjørt –  så god  sluttspurt
Lite stemte for Tvedestrand de første 20 minuttene  av 2 omgangen. Da dominerte Trauma stort, scoret to nye mål og med 6-2 ledelse  virket kampen avgjort. Men Tvedestrand hadde ikke gitt opp og det skal de ha ros  for..
Og de siste 15 – 20 minuttene skjedde det mye.  Arnold Guddal reduserte til 3-6, Jens Haugstøyl til 4-6 og da A. Zung gjorde 5 – 6 var det virkelig kamp igjen. Panikken spredte seg litt i Traumalaget som falt  noe sammen i sluttfasen.
Tvedestrand fikk også en gedigen sjanse til å sikre  uavgjort. Jens Haugstøyl kom helt igjennom, alene med keeper, med skuddet sneiet  benet til sisteskansen og strøk utenfor stangen. Ny stor sjanse i  sluttsekundene, men Trauma holdt unna og vant 6-5. Men det var virkelig nære ett  poeng for Tvedestrand i disse sluttminuttene
Dermed øket Trauma ledelsen på tabellen til 6  poeng på Tvedestrand. Og selv om Tvedestrand har en kamp mindre spilt ble nok  sjansen til topplassen forspilt i tordagens oppgjør på Lyngmyr  stadion.
1
Trauma’s forsvarsspiller stopper ballen med hånden, dette straffesparket var det ingen tvil…..
2
… og fra 11-metersmerket var Benjamin Guddal  sikkerheten selv. Keeper var etter ballen, men sjanseløs på det harde  skuddet.