Tap for begge Tvedestrands 9-års lag

Det gror godt blant de yngre spillerne i Tvedestrand Fotballkubb og i 9 års klassen stiller klubben med to lag denne sesongen. Og om onsdagskvelden var begge i aksjon på Lyngmyr.

Tvedestrand I møtte Myra fra Arendal. Tvedestrand imponerte oss virkelig i 1 omgangen. Spilte fin fotball, alle jobbet og slet og skapte mange sjanser. Vi ble spesielt imponert over arbeidskapasiteten til Fredrik Aanestad. Dessverre var ikke effektiviteten like god, men Tvedestrand ledet 3-1 til pause og da hadde gjestene fra Myra sluppet billig.

I 2 omgangen var rollene byttet om. Myra var det førende laget, i tillegg var de utrolig effektive . Gjestene vant 2 omganegn 4-0 og kampen 5-3. Mot slutten var Tvedestrand farlig frempå gang på gang, og hadde virkelig fortjent minst uavgjort. Men Myra’s gode keeper var ikke lett å overliste.

Tvedestrand II møtte Jerv, et meget godt lag som hadde to dominerende midtbanespillere som Tvedestrand hadde problem med å stoppe. Men Tvedestrandsguttene  spilte ingen dårlig kamp, kjempet og slet og viste flott spill i perioder. Men denne gang møtte de bare et sterkere lag. Jerv ledet 8-1 til pause og med 6-2 i 2 omgangen kunne gjestene dra tilbake til Grimstad med en solid 14 – 3 seier. Men vi er sikre på at Tvedetsrand kom langt sterkere tilbake allerede i neste kamp.

Begge Tvedestrands lag i 9 års serien før onsdagens kamper mot Jerv og Myra. Begge lag gjorde en god innsats selv om det denne gangen ble tap.