Strålende innsats av Tvedestrand II – tross knepent tap

Tvedestrand har to lag i 12-års serien og denne mandagskvelden var det Tvedestrand II som var i aksjon. Laget har åpnet sesongen meget bra, med tre seire og en uavgjort kamp.

Bl.a har laget slått Tvedestrand I  6 – 5 og sist uke ble det 7 – 7 mot Myra etter at laget lå under hele 1 – 5 til pause.

– Vi har litt problem med å komme i gang i 1 omgangene, kunne trener Glenn Lindland fortelle foran mandagens kamp mot et meget sterkt Øyestad. Håper ikke det skjer i kveld. Men det var akkurat det som skjedde.

1 omgangen mot Øyestad var ganske jevnspilt, men gjestene var utrolig effektive. 1 – 5 til pause gav langt fra et riktig bilde av det som skjedde utpå banen, men mens det oftest ble nesten for våre gutter, så scoret Øyestad på sine sjanser. Spesielt venstrevingen skapte problem for Tvedestrand, han ble avgjørende for kamputfallet.

Strålende 2 omgang

Men etter pausen slo Tvedestrand tilbake og spilte riktig fin fotball. Ingen tvil om at det på dette laget er flere flott fotballemner. Øyestad ble presset tilbake, tre ganger på rad scoret hjemmelaget og 5minutter før full tid stod det kun 5-4 til Øyestad. I sluttfasen hadde Tvedestrand flere store sjanser, kunne både utlignet og tatt ledelsen, men i stedet gikk det det ofte gjør, Øyestad kontret og i siste minutt sikret de seieren med sin sjette scoring: 6 – 4.

Men 2 omgangen til Tvedestrand var oppløftende. Klarer laget bare å lære seg å spille gode 1 omganger, ja da tror vi ikke dette guttelaget skal bli godt å slå.

[lg_image folder=»Gutter 12/Kamp 04.06.12/» image=»1.jpg» align=»» display=»image»]

Tvedestrand II har åpnet sesongen meget godt og selv om det ble et knepent 4 – 6 tap for Øyestad spilte laget en strålende 2 omgang og viste mye godt spill.