Storseier mot Sørfjell – knepent tap for Øyestad

Sist uke var Tvedestrands gutter 12 år på Eydehavn og spilte seriekamp mot Sørfjell . Det ble en meget god kamp fra Tvedestrand sin side, laget tok tak i kampen var første avspark, var solide bak og viste også variert og godt angrepsspill. Tvedestrand fikk tidlig ledelsen og siden så laget seg aldri tilbake. Slapp ikke vertene inn i kampen og kunne tilslutt juble for en stor, og meget fortjent , 8 – 2 seier. Riktig flott innsats av hele laget.

Kampens målscorere for Tvedestrand: Oskar Røysland 2, Robin Røiseland 2, Rikard BoiSang 2, Espen Stokkebokjær 1 og Tobias Nodland 1 mål.

Tap 4 – 5 for Øyestad

Tirsdags kveld var Øyestad motstander på Lyngmyr kunstgress. Dette ble en god, underholdende og meget spennende kamp. Lagene fulgte seg hverandre som skygger, men gjestene scoret like før pause og kunne gå til hvilen med 3-2 ledelse. Begge hjemmelagets mål ble scoret av Rikard BoiSang i denne 1 omgangen.

Øyestad øket til 4-2 i begynnelsen av 2. omgangen, men hjemmelaget reduserte umidlerbart ; 3 – 4. Nok en gang var det Rikard som scoret, dermed hat-trick på den gutten. I perioden som fulgte stod kampen og vippet, men nok en gang scoret Øyestad først, dermed ledelse 3 – 5. Mot slutten presset Tvedestrand på, kom til flere store sjanser og på en av disse scoret Jonathan Thomas med en suser av et langskudd ; 4 – 5. De siste minuttene ble hektiske , Tvedestrand hadde sine muligheter, men gjestene red stormen av og kunne juble for en knepen 5 – 4 seier. Synd for et hardtkjempende Tvedestrandslag, de var i det minste svært nær uavgjort i denne kampen.

Det var nok en gang god laginnsats, men vi la spesielt merke til 3-målsscorer Rikard BoiSang, god var også Kristoffer Skavnes i forsvar, ryddet godt opp og var presis i sitt pasningsspill.