Stor fotballkveld på Lyngmyr

Det var virkelig folksom på Lyngmyr sist onsdag da ikke mindre enn fem fotballkamper ble avviklet, både på kunstgresset og den flotte gressbanen. Det er lenge siden vi har sett så mye folk på Lyngmyr, her var foreldre, søsken, besteforeldre, tanter og onkel ivrige tilskuere langs sidelinjen og det manglet ikke på heiarop og jubel. Vertene i kiosken fikk også en meget travel kveld, i det strålende været ble vaffelkøen til tider meget lang. – I dag har vi virkelig problem med å holde unna, kunne ”sjefssteiker” Katrine Apland fortelle, slikt vaffelsalg hadde vi ikke ventet, men det fine været hjalp nok godt til.

Glimt fra kampene:

Gutter 10 år

Tvedestrand I – Flostad 11 – 3

Jevn 1 omgang, men Tvedestrand var noe mer effektive og hadde dessuten en god keeper i Marius Lundberg. Hjemmelaget ledet fortjent 3-1 til pause, I 2 omgangen visste Tvedestrand seg fra en enda bedre side og da hadde de gode naboene fra Flostad mer enn nok med å forsvare seg. Tilslutt ble det en solid 11-3 seier til hjemmelaget. Elling Apland var riktig på hugget denne kvelden og ble kampens store spiller med hele 7 scoringer. Ole E. Hegland Robertsen scoret 2, det samme gjorde Trym N. Hunemo. For Flosta scoret Jonas Råbu og Zander Kristensen ett mål hver, lagets tredje scoring var et selvmål av Tvedestrand.

Gutter 10 år

Tvedestrand II – Birkenes 3 – 6

Tvedestrand har så mange spillere at de stiller to lag i 10-års klassen. Tvedestrand II hadde fått besøk av Birkenes, to forholdsvis jevne lag. Sjansene jevnt fordelt i 1 omgangen som sluttet 1 – 1. Var ganske jevnt spillemessig også i 2 omgangen, men Birkenes var meget effektive etter hvilen. Lagene holdt følge til 3 – 3, men så fikk gjestene et overtak som de aldri gav fra seg. De kunne dermed innkassere en fortjent 6-3 seier etter en sterk avslutning. Tvedestrands mål kom ved Fredrik Aanestad 1, Kristian Mavro 1 og Joel Ramsvik 1, sistnevnte imponerte i tillegg ved flere tekniske detaljer, skikkelig bra.

Gutter 12 år

Tvedestrand – Gjerstad 2 – 4

Nok et nabo oppgjør. Gjestene kom best i gang og ledet tidlig kampen 3-0. Tvedestrand reduserte til 1-3 på en suser fra Robin B. Røysland, men en ny Gjerstad scoring gav gjestene ledelse 4-1 til pause.

2. omgangen ble jevnspilt og målfattig. Begge lag spilte godt i forsvar og omgangens eneste mål stod Tvedestrand. Det var da Askar R. Røiseland reduserte til 2-4, noe som også ble sluttresultatet.

Gutter 8 år

Tvedestrand – Sørfjell 7 – 2

Tvedestrands unge guttelag hadde tapt sin første kamp knepent mot Flostad ( 7 – 8 ) og var innstilt på å slå gjestene fra Eydehavn. Kampen var preget av stor innstas og masse spilleglede fra begge lag, og det var jevnt, kun en knapp 2-1 ledelse til Tvedestrand ved pause. Men Tvedestrand leverte en feiende flott 2 omgang, det måtte vært årsbeste for disse unge, håpefulle. Det ble tilslutt en sikker 7-2 og guttene var strålende fornøyde – men det virket også Sørfjellguttene, og slik skal det jo være.

Målene stod Cornelius, Aksel, Elias, Marius og Sander for, men innsatsen var kjempegod av hele laget denne kvelden.

Jenter 8/9 år.
Tvedestrand ( jentelag !! ) – Lillesand (gutter ) 1 – 15

15 baklengsmål var det absolutt ingen som brydde seg om. Tvedestrandsjentene (som må spille i gutteserien) hadde nemlig scoret sitt aller første mål, og det til stor jubel både på banen og fra sidelinjen. Den bragden stod Eirin Kopland for. Det var virkelig stas og vel fortjent.

Jentene spilte en flott kamp, denne gang fikk de til mange fine angrep, noe som manglet i sist hjemmekamp. Lillesand var et veldig godt guttelag og hadde noen spillere som kunne sin fotball abc, og de var selvsagt ikke lette å stoppe for de ferske tvedestrandsjentene. Men scoringen var viktig og de var nære på flere ganger, kun godt ha fått enda ett par mål i sluttfasen, men Lillesand fikk ryddet unna.