Spennende treningskveld med Start’s A-lags spillere

Flere ganger hvert år reiser Starts trener Mons I. Mjelde og lagets A-lags spillere ut til klubber på Sørlandet. Og torsdag kveld var turen kommet til Risør, som da også hadde invitert lag fra Tvedestrand og Gjerstad til denne treningsøkten. Fra Tvedestrand reiste 10, 11 og 12-års laget.

Målsetningen er todelt, forteller Mons I. Mjelde da vi treffer ham ute på banen. For det første er det viktig å motivere barn og ungdom til å drive med fotball, men for oss er det også viktig å  lære av andre klubber og se hvordan de løsner se oppgaver. I tillegg er det selvsagt stas for alle de unge spillerne å bli trent av og komme i nærkontakt med alle sine idoler og forbilder i Start. Vi kan jo se i ansiktene til alle at de virkelig trives der ute på gressmatten. Og selvsagt håper vi jo også å overtale mange fra Risør, Tvedestrand og Gjerstad til å komme til oss i Kristiansand på søndag og heie laget frem til seier over Stabekk. Den kampen er meget viktig for oss, avslutter Mons I. Mjelde før han haster til klubbhuset på Risør stadion for å holde et trenerseminar for trenere og lagledere til de tre involverte klubbene, et foredrag som 6 – 8 trenere fra Tvedestrand også fikk med seg.

Stor treningsiver

Spillerne ble det opp i 8 – 9 grupper, der en eller to Startspillere hadde ansvar for hver gruppe. Spillerne rullerte fra gruppe til gruppe, slik at alle fikk forsøkt seg i de ulike spillgruppene. Noen spilte 5-a-side, andre hadde skuddtrening, andre igjen trening av mer teknisk karakter. I tillegg var der egen keeper gruppe. Innsatsen var stor over hele linjen og Startspillerne taklet sine oppgave som trenere på en fortreffelig måte, her gikk det på norsk, engelsk og til og med litt spansk – men fotballspråket er internasjonalt og dette gikk meget greit i alle gruppene. Ingen tvil om at dette ble en treningskveld alle vil huske i lang tid fremover.

004

Tvedestrandspillere fra 12-års laget samlet foran neste treningsøkt, her sammen med Startspillerne Glenn Andersen og Bismark Acosta, begge til daglig å finne i Starts forsvar.

018

Her er det strålende fornøyde spillere fra 10-års laget, pluss noen Risørspillere som gjør seg klar for en ny økt, denne gang med Jon Hodnemyr og  Fernando Paniagua som trenere.

020

Her gir Seyi Olofinjana ( av trener Mjelde kalt ” Olaf fra Fana” ) sin informasjon – og her følger alle meget nøye med for å få med seg alle detaljer på Sevi’s engelsk.