Seier og tap for Tvedestrands 10-års lag

Tvedestrand I – Express I   6 – 2

Dette ble en sjanserik og underholdende kamp der Tvedestrand tidlig fikk et lite overtak spillemessig. De kom frem til mange sjanser, men ufarlige var heller ikke gjestene på sine kontringer. Det var allikevel fullt fortjent at hjemmelaget ledet 2-0 til pause etter scoringer av Jakob Andersen og Elling Apland. Etter få spilte minutter i 2 omgangen var Tvedestrands ledelse doblet, 3-0 ved Oskar Isaksen og 4-0 ved Elling igjen. Men Express hadde ikke gitt seg, to kjappe reduseringer gav 2-4 og ny spenning i kampen. Gjestene var farlig frempå flere ganger, men glemte litt forsvarsarbeidet. Dette utnyttet Tvedestrand i sluttminuttene og kontret inn to mål ved Jakob og Oskar, dermed en solid 6 – 2 i årets nest siste hjemmekamp. På Tvedestrands lag vil vi denne gang trekke frem keeper Marius Lundberg og Joel Ramsvik som kjempet godt over hele banen.

Tvedestrand II – Express II   3 – 4

Dette ble en merkelig kamp. Vi var sikre på at kampen var avgjort til pause. Tvedestrand ledet komfortabelt 3 – 0 etter scoringer av Trym N. Hunemo, Sadiq Ways og Håkon Espeland, og ledelsen kunne gjerne vært større. Og det var tydelig at laget ønsket å score enda flere mål i 2 omgangen. Her ble det angrep for alle penga mens forsvarsarbeidet  ble totalt negilisjert. Gang på gang kom omtrent hele Expresslaget mot en enslig forsvarer og keeper Vebjørn Langballe. Vel er Tvedestrands keeper god men denne gang ble umulig å holde buret rent. Gjestene kjempet seg inn i kampen og Tvedestrand klarte aldri å få samlet seg om forsvarsarbeidet.

Og da dommerens fløyte lød for full tid var Express’ snuoperasjon et faktum ; fra å ligge under 0 – 3 til pause ble det tilslutt utrolig nok seier 4 – 3. Dette skulle de da aldri fått lov til, gutter !!  Men 1 omgangen var god, fortsett slik og husk at det er også noe som heter forsvar i neste seriekamp.

OP004

Trym N. Hunemo på Tvedestrand II er farlig frempå i den gode 1 omgangen mot Express II  da laget ledet 3-0. Men gjestene kom sterkt tilbake….

009

Her legger Elling Apland på til 4 – 0 for Tvedestrand I mot Express I. Er frempå etter et langskudd i stolpen, derfor er keeper (t.v) helt utspilt.