Risør vant nok en naboduell

Gutter 13 år: Slo Tvedestrand 5 – 4 i spennende kamp

På mandag gjestet Risørs A-lag Lyngmyr og feide Tvedestrandsguttene av banen med hele 7 -1. På onsdagskvelden var det klart for en ny duell mellom «erkefiendene», denne gang i klassen gutter 13 år.

Og det ble et skikkelig nabo-oppgjør; stor innsats, flotte scoringer og spennende til siste slutt. Men nok en gang endte det med Risør seier, knepent 5 – 4. I tillegg hadde Tvedestrand en trippelsjanse i siste spilleminutt, da «så» vi ballen i mål. Risør’s keeper var totalt utspilt men på streken dukket en Risørspiller opp og fikk stoppet skuddet i siste øyeblikk. Nærmere scoring går det nesten ikke an å komme.

Fulgte hverandre tett

Tvedestrand tok tidlig ledelsen 1-0 ved Sander Østebø, men gjestene utlignet raskt til 1-1. Ved den scoringen «luktet» det offside, men dommer Erik Pedersen godkjente.

Noe finspill fikk vi aldri sett fra noen av lagene, men innsatsen var det intet å utsette på. Risør gikk opp til 2-1 men Bjørn Frode Halvosen sørget for 2-2. I omgangens siste minutt tok Risør nok en gang ledelsen; 3 – 2.

Etter hvilen var kampen like tett og spennende og hjemmelaget fant først veien til nettmaskene. Elias Sundsdal gjorde 3 – 3. Så fikk Risør straffe, helt korrekt dømt. Dermed 4-3 og kun ett par minutter senere var det klart for

5-3 til gjestene. Da trodde vi kampen var avgjort, men Tvedestrand hadde ikke tenkt å gi seg. Sander Østebø scoret sitt andre for dagen, dermed 4-5 og ny spenning i kampen. Begge lag hadde store sjanser i sluttfasen, før Tvedestrand fikk sin megasjanse til å sikre seg ett poeng. Men mål ble det ikke dermed en knapp seier til gjestene fra øst.

Begge lag skal ha ros for sin innsats og at det ble en meget underholdene og spennende kamp. Vil ikke trekke frem noen spesielle spillere på Tvedestrand, har var laginnsatsen satt i høysetet og laget spilte nok kanskje sin beste kamp for sesongen. På Risørs lag må vi nevne Mateusz Radgowski, banens beste etter vår mening. Han skaffet bl.a. Risør en straffe og var også den som reddet på streken da Tvedestrand hadde sin store sjanse på slutten. God var også Risør’s Jacob Hansen.

Dommer Erik Pedersen gir vi godkjent.

[lg_slideshow folder=»Gutter 13/Kamp 29.08.12/»]