Nytt tap for Tvedestrand Trim – Dristug vant

Høstformen til Tvedestrandsgutta ser ut til å være milevis unna og mandag kveld ble det et nytt 1 – 2 tap, denne gang for naboene fra Åmli. Vi ble ikke imponert av sist ukes innsats mor Froland ( tap 1 – 2), men langt mer skuffet ble vi i mandagens kamp. Spillemessig er laget fullt på høyde, og vel så det, men det stopper opp så fort man nærmer seg motstanderens mål. Det svikter helt i angrep, spissene klarer ikke å holde på ballen og mister den gang på gang, dessuten var avslutningene altfor dårlig. Dristugs keeper var inne på at det var han som hadde løpt lengst av alle i 1 omgangen, han løp rundt ”halve Lyngmyr” for å hente ballen etter hjemmelagets noe upresise skudd.

Det så ut til at 1 omgangen skulle ende målløs, men helt på slutten av omgangen tok Dristug ledelsen. Gjestene kontret akkurat da Tvedestrand byttet en spiller i forsvar og de fikk da meget lett spill på Tvedestrands venstreside. Skuddet var utagbart for Tvedestrands gode keeper Jostein Langballe. Men gutter, spillerbytte skal skje når ballen er ute av spill eller at man selv har kontroll på ballen !

Utligning

Tvedestrand presset på i 2 omgangen, men så var det dette med avslutningene da.. Vi trodde imidlertid at Tvedestrand ville snu kampen da Alf Anders Frydendal dundret inn utligningen til 1-1 med ca 12 minutter igjen å spille. Og sjansene kom på løpende bånd, men det ble med sjansene. Alf Anders hadde en suser i stanga og Kai Thomas en heading i tverrliggeren, det var det nærmeste hjemmelaget kom ledelse. I stedet kontret Dristug og tok ledelsen 2 -1. Og selv en febrilsk avslutning fra Tvedestrand klarte ikke å endre det resultatet. De 3 poengene tok veien opp til Åmli, dessverre.

I mandagens kamp gir vi målscorer Alf A. Frydendal godkjent, han jobber godt på midtbanen, men det spørs allikevel om han ikke neste gang bør brukes som ren spiss. Han kan avslutte og kan holde på ballen til laget kommer etter. Det trengs utvilsomt noe mer tyngde foran.

Frode Oland jobbet også godt midten, Arne R. Svendsen var solid i forsvar.