Nok en aktiv onsdag på Lyngmyr

I alt fire unge Tvedestrandslag var i aksjon på Lyngmyr sist onsdag. Det ble noen underholdende kamper og bøttevis av scoringer, her manglet det ikke på underholdning.

Tvedestrand – Øyestad 7 – 7

Dette var kanskje kveldens høydepunkt. Et spennende oppgjør mellom to meget gode 10-års lag. Lagene vekslet om å ha ledelsen, vi synes Tvedestrand var det beste laget, men de slurvet litt ved et par av baklengsmålene. Da gjestene gikk opp til 7-6 ledelse helt mot slutten trodde de nok at kampen var avgjort, men nok en gang slo Tvedestrand tilbake og sikret uavgjort, med ”håndballsifrene” 7 – 7. Slike kamper vil vi gjerne ha flere av.!

Dette er klubbens yngste lag og kveldens motstander var Froland. Tvedestrand kom bra en brakseier sist uke og hadde nok selvtilliten i orden, men gjestene fra Froland var et meget godt lag, ikke minst hadde de spisser som visste å finne veien til mål. Hjemmelaget ble nok litt ivrige i perioder, og slik det jo være på dette alderstrinnet, og da ble jo forsvarsarbeidet litt nedprioritert. For det jo så mye mer artig å være angriper !!

Dette ble også en målrik kamp der gjestene fra Froland dro det lengste strået og vant 9 – 4. For øvrig ble alle hjemmelagets fire mål scoret av Stian Espeland.

Her var Trauma Tvedestrands motstander og gjestene tok initiativet i kampen fra start. Hadde ett par dyktige spisser som visste hvor målet skulle stå. Fikk tidlig en 3-0 ledelsen, men så kom Tvedestrand bedre med. Hjemmelaget spilte seg frem til noen kjempesjanser, ja det var nesten et under at ikke minst et baller fant veien til nettet. Men det lykkes ikke. Det gjorde der derimot for Trauma som vant tilslutt hele 7-0, men kampen var langt jevnere enn resultatet skulle tilsi. Neste gang kommer scoringene, gutter !

Jenter 8 år

Dette er Tvedestrands ferskeste lag, jentene begynte å spille fotball ved juletider, og som nevnt tidligere, de møter bare guttelag. Denne gang var motstander Trauma, et meget godt lag med spillere som hadde over 2 års erfaring med å spille kamper, tross sin unge alder. I sist hjemmekamp, mot Lillesand, scoret jentene sitt aller første mål i serien, og det var selvsagt stort. At det ble et klart tap betydde lite. Sist uke kom det to nye scoringer, borte mot Hisøy, men også da et tap. Jentene hadde nok håpet på nye scoringer mot Trauma, men slik skulle det ikke gå. Traumaguttene var meget solide, sterke i forsvar og nektet jentene i å komme til de helt store sjansene. At det ble et nytt tap betydde lite, det ingen tvil om at jentene har det gøy med fotballen, det er det aller viktigste. Etter hvert kommer scoringene – og også den første seieren.