Morsomt, spennende og målrikt

G-14 år: Tvedestrand og Hisøy spilte uavgjort 8 – 8
Det var ikke kjedelig et eneste sekund da Tvedestrand og Hisøy’s 14 årslag møttes til dyst i 7’er fotball på Lyngmyr torsdag kveld. Tvedestrandsguttene har slitt litt denne sesongen, men mot Hisøy var det glød og innsats i hele laget. Utvilsomt årets beste kamp.
Og lagene fulgte hverandre som skygger ; 1-0, 1-1, 2-1, 2-2, 3-2 og 3-3. Hele tiden var Tvedestrand det lille foran, men gjestene kom tilbake og til pause hadde de tatt ledelsen 5-4.
To kjappe mål
Lagets unge trener Anez Dizdarevic hadde sikkert noen gode råd å komme med i pausen, for det var ikke gått mer enn noen få minutter av 2 omgangen før Tvedestrand igjen var ajour: 5-5.
Men Hisøy trykket på og var nok spillemessig best i 2 omgangen, men Tvedestrand kjempet innbitt og gav aldri opp. Men det så unektelig litt mørkt ut da gjestene øket ledelsen til 8-6 med under 10 minutter igjen å spille.
Men en ivrig trener på sidelinjen fikk guttene til å ta ut det siste og to ganger i løpet av kampens siste minutter slo Tvedestrands – og kampens beste spiller – Hjalmar Fagermyr til med to flotte soloprestasjoner. Hisøy’s forsvar ble både rundlurt og fraløpt og skuddene som fulgte hadde gjestenes kepper ingen mulighet til å redde. Dermed 8-8 og stor jubel i Tvedestrandsleiren. De par siste minuttene ble ulidelig spennende, begge lag hadde sine sjanser, men det det endte med poengdeling, noe som var helt greit etter spill og sjanser. En skikkelig god laginnsats av hele Tvedestrandslaget.
Målene kom slik: Hjalmar Fagermyr 4, Hussain Isak 2, Vegar Gåskjenn 1 og Bjørn Frode Halvorsen 1 måø.
 [lg_slideshow folder=»Gutter 14/Kamp 04.09.13/»]