Målrikt da Tvedestrands 10-åringer møtte Froland i to kamper

Målorgie og topp underholdning da Tvedestrand I møtte Froland I og Tvedestrand II møtte Froland II på Lyngmyr onsdag kveld. Dette var underholdning på sitt beste, det ble en seier til hver av klubbene og ikke mindre enn 39 baller fant veien til nettmaskene i de to oppgjørene.

Tvedestrand I – Froland I 9 – 11

Tvedestrand åpnet meget friskt og tok ledelsen 2 – 0. Men gjestene fra Froland kom tilbake. Hadde et par meget gode spillere som Tvedestrand hadde problem med å stoppe. Til pause var gjestene foran med 5 – 3.

Utover i 2 omgangen øket Froland ledelsen og hadde på det meste en meget komfortabel 11-6 ledelse. Men hjemmelaget vartet opp med en meget frisk avslutning på kampen. Tre raske reduseringer og plutselig bare to mål bak ; 9 – 11. Og det skortet ikke på sjanser til å komme helt à jour, men Frolandsguttene holdt unna og vant en fortjent seier. Men Tvedestrand skal ha for at de aldri gav opp og avslutningen på kampen likte vi meget godt.

Målene kom slik : Kristian Mavro 2, Fredrik Aanestad 2, Joel Ramsvik 2, Jakob F. Andersen 1, Vebjørn Langballe 1 og Håkon A. Espland 1.

Tvedestrand II – Froland II 12 – 7

Dette var en meget god kamp der Tvedestrand var klart best. I 1 omgangen spilte laget solid i forsvar og i angrep har de gutter som vet hvor målet står. 4 – 1 ledelsen til pause var ikke et mål for stor.

I 2 omgangen ville guttene tydeligvis score enda flere mål og gikk i angrep for alle penga. Og mål ble det da også, men det ble det også bakover. Forsvarsarbeidet ble totalt neglisjert i denne omgangen og det gav Froland mange sjanser på kontringer, noe de var flinke til å utnytte. Det var aldri noen tvil om hvor seieren ville havne, men et omgangsresultat på 8 – 6 til Tvedestrand forteller oss om to lag prioriterte angrep og glemte totalt forsvarsarbeidet. Men mål er jo gøy, så underholdende ble det og noen perler av mål fikk vi også se.

På Tvedestrand likte vi denne gang best Ole Elias H. Robertsen. Han spilte en meget god kamp, kjempet som en løve og hans suser fra nesten tyve meter i tverrliggeren hadde fortjent en bedre skjebne. Det er virkelig skuddstyrke i den guttens venstrebein. Marius Lundberg spilte en glimrende kamp i mål i 1 omgangen, etter hvilen var han spiss og scoret ett par mål. God kamp også av toppscoreren Elling Apland.

Målene : Elling Apland 4, Ole Elias H. Robertsen 2, Marius Lundberg 2, Oskar Isaksen 1, Sadiq Waays 1, Trym N. Hunemo 1. Et mål var selvmål.