Klubbrekord med negativt fortegn??

Ikke kan jeg huske – og jeg har fulgt rimelig godt med på Tvedestrandsfotballen de siste 50 år, at A-laget i klubben har tapt en seriekamp med hele 0 – 17!!!

Men det skjedde torsdag kveld da Tvedestrand møtte Gimletroll på bortebane.

– Et helt grusomt tap, forteller trener Kai Thomas på telefonen, han var selv ikke med på kampen. Pinlig og flaut. – Vi hadde store problem med å stille lag pga skader, sykdom og jobb. Vi forsøkte å få kampen utsatt, men forespørselen kom kanskje litt sent og Gimletroll var derfor ikke villig til å endre kampen.

Dermed var det bare å dra med et fryktelig redusert og ungt mannskap.

Kampen er det bare å glemme, fortsetter Kai, dette var ikke Tvedestrand slik de skal fremstå. Godt fotballkamper fort blir historie, og herfra kan det vel bare gå en vei, håper jeg.

Vi kan legge til at Gimletroll ledet 11 – 0 til pause, var heldigvis ikke fullt så målfarlige i 2 omgangen og det hele stoppet på smått utrolige 17 – 0 til hjemmelaget.