Jarl spilte sin siste kamp for Tvedestrand

Slutt: etter 23 A-lags sesonger og bøttevis med mål

– Årets sesong har jo ikke akkurat vært gøy, kan Jarl Abrahamsen fortelle, så akkurat nå føles det både godt og riktig å legge skoene på hylla. – Og vi forstår han meget godt : 0 seire, 1 uavgjort og 15 tap, en målscore på 10 – 107 frembringer jo ikke mange store øyeblikk. – Men Jarl føyer raskt til; du verden å mye moro jeg har fått være med på i løpet av disse 23 sesongene i Tvedestrand. Og over så mange år i en klubb skulle det mangle om det ikke både ble oppturer og nedturer..

Ble hedret

Før avspark i lørdagens kamp mot Lillesand fikk han overrekt både gave og vin, av gammel god årgang. Klubbens leder Erik Pedersen var dessverre bortreist, derfor stod lagets trener Kai Thomas for overrekkelsen.

Gaven var et flott tinnkrus. På den ene siden inngravet: You’ll Never Walk Alone, Liverpool’s velkjente hymne – Jarl er som sikkert mange vet en uhelbredelig Liverpool fan.

På den andre siden var inngravert hans navn – med tilleggstekst LEGEND, og en hilsen fra Tvedestrand Fotballklubb (TFK)

23 år – kunne vært mer

Jarl hadde sine første innhopp på A-laget i sesongen 1984/-85 og skulle da «normalt» hatt mer enn 23 sesonger for Tvedestrand. Men på nittitallet klarte ikke Tvedestrand å stille A-lag og denne perioden varte i 5 år.

Det første året spilte jeg ikke, kan Jarl fortelle, men de neste 4 årene spilte jeg seniorfotball på Holt, i Bondesligaen, vi var flere spillere fra Tvedestrand som i de årene spilte i Holt. Så A-lagsfotball har da Jarl spilt i 27 år, selv om «kun» 23 av disse var i Tvedestrand.  Men så var det Bård Sterk-Hansen som tok initiativet til å starte opp igjen,  kan Jarl fortell, da begynte vi i 6 divisjon og laget fikk navnet Tvedestrand/Holt (eller var det motsatt?)

– Den tiden som fulgte var noen flotte år, kan Jarl minnes, da rykket vi opp fra 6 til 4 divisjon og hadde et godt lag og mye moro sammen.

Mange mål

Jarl har ingen oversikt over hvor mange scoringer han har stått for, nesten litt synd, for det tallet er skyhøyt. Han var lagets toppscorer i en årrekke og har også på mange andre områder vært en ressurs for Tvedestrand FK.

Vi kan bare takke ham for hans innsats og all moro han har skapt for alle fotballinteresserte  i byen med sine utallige scoringer. Og det føltes også så riktig at han fikk score i sin avskjedskamp, et typisk goalgetter mål, men om det i denne kampen kun ble et trøste mål.

[lg_image folder=»A-laget Herrer/Kamp 13.10.12/» image=»4.jpg» align=»left» display=»image»]

Før avspark mot Lillesand lørdag fikk Jarl Abrahamsen en gave fra fotballklubben for sin innsats gjennom 23 år på A-laget. Gaven overrekkes her av klubbens trener Kai Thomas.

[lg_image folder=»A-laget Herrer/Kamp 13.10.12/» image=»3.jpg» align=»left» display=»image»]

Jarl satte stor pris på tinnkruset, med hilsen fra klubben – og kanskje ikke minst at de hadde fått gravert: You’ll Never Walk Alone.