G11 på sin første store turnering i Sommarland

TFK G11 PÅ SIN FØRSTE STORE TURNERING I SOMMARLAND

Fredag dro en reiseklar gjeng med 23 spillere, 11 foreldre og de tre gode ungdomstrenerne våre på tur. En spent gjeng med soveposer, fotballtøy og nye laggensere møtte opp på Grenstøl for avreise. Ved ankomst ventet utpakking og et salig i kaos da alle skulle innlosjeres i samme kantine. Det ble pizza og aktiviteter ute. Fotballbingen på Bø ungdomsskole var fylt med cupglade barn.
Å roe en supergira gjeng er ikke lett, men det gikk over all forventning. Med første kamp kl. 08.00 ble det ikke mange timer søvn, men gjengen våknet gradvis til liv igjen.
Vi hadde to lag påmeldt så det ble fire kamper lørdag formiddag. Kampen kl. 08.00 mot Skjoldar var i tidligste laget, men det ble en god kamp selv om det ble 5-1 tap. Keeper Gabriel G. Nilsen fikk mye å styre med i mål og fikk skryt av Skjoldars trener. Amund Broms-Espeland sørget for mål til Tvedestrand. Før kampen mottok vi Skjoldars vimpel, og den har vi med hjem til klubben.

Neste kamp mot Giv Akt var vi mer våkne, og denne kampen ville gutta vinne. Vårt andre lag heia oss skikkelig frem, og vi leda 3-0 nesten helt til slutten. Kampen endte med 3-2 seier til oss etter skikkelig god laginnsats og en peptalk fra Oskar Isaksen i pausen. Seiersbrølet med stormende lagspillere fra tribunen var nesten litt rørende.

De to neste kampene med det andre laget kjempet vi også godt, men de var rett og slett mer effektive. Sigurd Solheim Baasland og Kebron Hdri Ftiwi dunka inn hvert sitt fine mål. Mot Skarphedin spilte vi tidvis jevnt, men Krødsherad var et meget sterkt lag. Likevel var gutta ved godt mot og ferden videre til sommarland stod høyt i kurs.

Søndagen gikk med til nye kamper, denne gang på en bulkete gressmatte i 30 grader(føltes det ut som). En sliten gjeng kjempet seg gjennom sin siste kamp i varmen, men utrolig nok var de nok en gang klar for en tur i badeland. Vi har hatt en fantastisk tur med herlige barn og foreldre. Vil gjerne gi en ekstra stor takk til våre yngste trenere Marius Lundberg, Oskar Isaksen og Espen Stokkebokjær som var med å dele denne fine helga med oss. De har coachet og heiet, varmet opp laget, gitt peptalk, backa, bada, tulla, passa på og spilt kort med gutta.

Gutta har allerede spurt om vi kan reise tilbake neste år, og dette er en cup vi varmt kan anbefale videre til andre lag. Tusen takk for turen og takk til TFK som ga oss denne muligheten!

Hilsen takknemlige Gutter 11 og trenerteam