Fotballrunden aldersbestemte lag

Gutter / Jenter 7 år

Tvedestrands aller yngste sjarmerte oss da de sist uke spilte sin aller første kamp selv om de gikk på et stortap for Lillesand I. Etter denne åpningskampen har laget spilt borte mot Sørfjell der det ble tap 7 – 12. Men kampen var et stort steg i riktig retning, ikke minst var det flott å score syv ganger. Og på onsdagskvelden kom så lagets aller første seier på Lyngmyr stadion.

Denne gang var det Lillesand III som var motstander. Tvedestrand hadde overtaket hele tiden og selv om Lillesand kom sterkt på slutten ble det seier 8 – 6. Tvedestrands keeper Lukas Andersen hadde flere flotte redninger på slutten, det ble nok avgjørende.

– Men Lukas er ikke så god på utspark enda, kunne en ivrig far Frode Andersen konstantere på sidelinjen, vi får hjem å trene på dette i stua…

Tvedestrand I spilte en meget god kamp onsdag kveld, men møtte et meget sterkt Trauma lag. Lagene fulgte hverandre som skygger, Tvedestrand ledet 4-3 til pause, men da dommernes fløyte lød for full tid hadde Trauma snudd kamp til sin favør med seier 9 -8. Mer jevnt og spennende kunne det knapt nok bli.

Tvedestrand II fikk derimot lettere spill da de møtte Lillesand. Tvedestrand II spilte også en god kamp og her var det aldri noen tvil om hvor seieren ville havne. Ledelse 7 – 0 til pause ble til slutt til en solid 12 – 0 seier.

Det blir nesten alltid målrikt når 13-årslaget er i aksjon denne sesongen. Åpnet med hele 18 -2 seier over Grane på hjemmebane, så var de ute i en meget vanskelig bortekamp mot et sterkt Jerv lag der de måtte se seg slått 0 – 5.

Men hjemme mot Gjerstad ble det igjen en storseier. Gjerstad tok ledelsen 1 – 0, men så ble det bare Tvedestrand. Anført av de målhugrige spissene Magnus Lindland ( 5 mål) og Niclas Eldrup ( 4 mål ) ble gjestene fra Gjerstad til tider helt rundspilt. Målene rant jevnt og trutt inn og selv om Gjerstad yppet seg litt i korte perioder ble det tilslutt en bunnsolid 14 – 4 til Tvedestrand.

juni

Her er det 13-års lagets keeper Emil F. Pedersen som rydder opp i stor stil og avverger en farlig situasjon.