Flott sesongåpning av Tvedestrands G-13

Målkalas: 13-års laget slo Lillesand 10 – 5

Det var godt spillet på Lyngmyr kunstgress torsdagskvelden, for det var lite annet som varmet denne maikvelden. Det var rett og slett gørrsurt å stå på sidelinjen, men dette så ikke ut til bety noe som helst for de unge Tvedestrandsguttene.

Klart best

Jevnt innledningsvis, ja Tvedestrand var endog så høflige at de lot Lillesand ta ledelsen 1-0, men så var det jevnt slutt. Tvedestrandsguttene var raskere, mer pasningssikre og langt mer tekniske enn gjestene fra vest.

Vi fikk se tekniske detaljer fra både Torjus Årstad og Harald Torp, susende langskudd fra Aziz H. Razai og  smarte avslutninger i boksen fra Magnus Lindland og Niclas Eldrup. Vi ble virkelig imponert over lagets offensive styrke og det til tross for at det er første sesongen laget spiller 11’er fotball. Men det så ut til at den overgangen taklet guttene meget godt.

Det er kanskje enda større overgang å spille i forsvar den første sesongen på full bane. Her vil nok trener Frode Pedersen få strammet litt inn på formasjonene etterhvert, men guttene kjempet som løver og har all ære av innsatsen.

Tvedestrand utlignet raskt til 1-1 og innen 1. omgangen var omme stod det 5-2 til Tvedestrand.

Supre scoringer

Hjemmetlaget var klart best også i 2. omgangen, spilte til tider Lillesand helt ut. Men gjestene hadde en stor og rask spiss og var derfor farlige på kontringene. Robin Bodin økte til 6-2, før to fulltreffere fra Niclas Eldrup gav 8-2, hans siste scoring en suser i vinkelen fra litt skrått hold.

Lillesand reduserte ett par ganger før to nye scoringer fra hjemmelaget gav 10-4 ledelse. Det så ut til å bli sluttersultet men i aller siste sekund klarte Lillesand ytterligere en redusering slik at sluttresultatet ble 10 – 5 til våre gutter.

Dette var en ypperlig sesongstart på hjemmebane for 13-års laget. Fortsetter de de slik kan det bli mange artige stunder utover i sesongen , og forhåpentligvis noe varmere også for oss som befinner seg på sidelinjen.

Scoringene kom slik: Magnus Lindland 3, Aziz Hulla Razai 2, Niclas Eldrup 2, Nicolai Helgøy 1, Torjus Årstad 1 og Robin Bodin 1.

[lg_slideshow folder=»Gutter 13/Kamp 02.05.13/»]

Fotograf: OP