Flott avslutning på årets fotballsesong 2014

Premiedryss : Det vanket ”gullstøvel” til spillere på alle lag

Det vrimlet av unge fotballspillere og lydnivået var meget høyt da Tvedestrand fotballklubb hadde invitert til sesongavslutning i Lyngmyrhallen lørdag ettermiddag. Klubbens leder Erik Pedersen hadde nesten problem med å bli hørt, selv med mikrofon, da han ønsket alle velkommen til et par hyggelige timer i hallen.

Stor innsats

Alle lag var i aksjon denne ettermiddagen, de aller yngste lagene var først ut. Guttene på 7 – 8 år spilte mot jenter i samme alder og her var innsatsen på topp fra første avspark. Kampene var på 1 x 10 minutter, noe enkelte synes var litt for kort, de ville jo så gjerne spille mye mer. Men de var mange som skulle i aksjon denne ettermiddagen. Etter hver kamp ble spillerne stilt opp midt på banen og premiert for innsats i årets sesong. Lagenes trenere presenterte spillerne og sa noen ord om sesongen 2014. I år var premien en liten ”gullstøvel” med ball, virkelig flott og noe spillerne satte pris.

Utover ettermiddagen var alle lag i aksjon og tempoet og intensiteten ble større etter hvert alderen på spillerne økte. I den siste kampen ble det en skikkelig fight mellom lagenes trenere. Her var evnen bedre til å forsvare seg enn den var til å score og kampen endte da også 0 – 0.

Alle trenerne ble også takket for sin innsats gjennom en lang sesong og det vanket et fortjent gavekort til alle fra leder Erik Pedersen.

Klubben har også hatt gående et høstlotteri noen uker, en viktig og god inntekt for klubben. Trekningen ble fortatt på lørdag og de mange flotte gevinstene fikk nye eiere denne ettermiddagen, der bl.a. hovedpremien var et 40’ led-TV.

Etter drøye to timer var fotballfesten over for denne gang. Erik Pedersen håpet at alle også ble med neste sesong og han ønsket også nye spillere hjertelig velkommen. Ikke minst ønsket han seg flere jentespillere. Klubben har også de par siste årene manglet A-lag på senior nivå, det er virkelig noe hele klubben ønsker å få etablert de kommende sesonger. Det har vist seg vanskelig, dessverre, men vi får håpe klubben lykkes, et A-lag vil også vært en ekstra inspirasjon for alle de yngre spillerne.

Vi får bare si vel blåst til fotballklubben og ønske lykke til i sesongen 2015.

1

Her er det full innsats blant klubbens yngste spillere. Her er det jenter mot gutter. Det ble en jevn kamp som rettferdig nok endte uavgjort.

20

Premieutdeling til klubben jenter 8 år. Utdeler er styremedlem Kai A. Thomas og her er det Ida Digernes som mottar sin ”gullstøvel”, mens Mari Aadnesen venter spent bak.

Foto : OP