Flosta best i lokaloppgjør mot Tvedestrand

Tvedestrand – Flosta 2 – 5

Dette er klubbenes yngste lag og her var det full innsats fra første avspark. Det ble kjempet om hver eneste ball, her skulle det ikke gis ved dørene og på sidelinjen var foreldre og besteforeldre ikke mindre ivrige. Tvedestrand tok ledelsen 1-0 ved Julian V. Andersen men naboene fra Flosta kom sterkt tilbake og var i ledelsen 2-1 til pause. Jevnt også i 2 omgangen, vi trodde lenge at den skulle bli målløs, men på slutten hendte det mye foran begge målene. Flosta øket til 3-1 og 4-1 før Andreas Kvifte reduserte til 2-4. Men Flosta var nok en gang frempå før kampen ble blåst av og fastsatte sluttresultatet til 5-2.

Tvedestrand – Birkenes 2 – 5

En bra kamp av hjemmelaget, men gjestene fra Birkeland hadde et meget godt lag. Spesielt en spiss hadde Tvedestrand store problem med å stoppe. Men lagene holdt lenge følge, til pause lå Tvedestrand kun under med ett mål : 2 -3. Spesielt Tvedestrands andre mål var meget spesielt, noe man sjelden ser. En kjempelangt utspill fra keeper Eirik Jonsborg Olsen gikk over alt og alle og havnet rett i mål bak en meget overrasket Birkenes keeper. Tvedestrand første scoring ble satt inn av Aksel Isaksen.

I 2 omgang hadde Birkenes et spillemessig overtak og kom også et noen store sjanser. Det ble to nye scoringer på gjestene som kunne dra vestover med en fortjent 5-2 seier.

006

Tvedestrand frempå i oppgjøret mot Flosta. Her forserer Jens Christiansen forbi en Flostaforsvarer.