Fire Tvedestrandslag i aksjon på Sør Arena

Gutter 9 år : Tvedestrand  til finalen mot Jerv
Tvedestrand Fotballklubb var sammen medd Sørfjell, Jerv og Kristiansandslaget Gimletroll inviltert til å være med i en fotballcup på selveste Sør Arena i Kristiansand.
Dette var et samarbeid mellom Sparebanken Sør og I.K. Start og der Starts A-lagspillere var lagledere for alle lagene som var i aksjon. Og gjett om det var populært.
Tvedestrand stilte med 4 lag i klassene 9, 10 11 og 12 år.
Innsatsen var upåklagelig selv om resultatene varierte noe.
Spennende finale
Gutter 9 år imponerte oss virkelig. I innledningskampene ble det 1-0 seier over både Sørfjell og Gimletroll I, uavgjort 0-0 mot Gimletroll II og tap 1-3 for Jerv. Dette holdt til finale, ble nummer to i gruppen, etter Jerv.
Dagen før turneringen hadde Tvedestrand slått Jerv 14 – 4 på Lyngmyr. Men Jerv har tre lag med i serien og til denne cupen hadde de plukket de beste spilerne fra alle de tre lagene. Derfor var det et meget godt lag Tvedestrand møtte i finalen.
Men finalen ble meget spennende. Jerv tok ledelsen 2-0. Tvedestrand reduserte til 1-2 og hadde også en ball til inne slik at det burde stått 2 – 2, men akkurat der fulgte dommer Erik Rutford Pedersen ikke med. I stedet kontret Jerv og fikk en meget heldig 3-1 scoring og kunne dermed dra hjem med pokalen. Den kunne faktisk like godt ha endt opp i Tvedestrand. Topp innsats gutter. Lagleder var Terje Reinhardtsen, keeper i Start, og han var meget ivrig på sidelinjen og meget godt fornøyd med lagets innsats.
De fikk Espen Hoff som lagleder og gjett om det var populært. Den gode spissen hadde mye å lære bort, men like viktig var det for guttene å sikre seg hans autograf. Det ville seg ikke helt for guttene i kampene. De fleste var jevnspilte, men det ble litt stang ut og fire knepne tap.
Gutter 11 år.
Med Zaar som lagleder ble det kanskje til tider litt kommunikasjonsproblemer, men 11-års laget leveret fire meget gode kamper. Det ble 1-1 mot begge Sørfjellagene, kamper der Tvedestrand var best og burde vunnet.
Jevnt også mot Jerv og Gimletroll, men der ble det dessverre to knepne 1-måls tap. Men all ære av innsatsen.
Der var kun 3 lag i denne klassen og de måtte derfor spille mot hverandre hele tre ganger. I første oppgjørene mot Jerv og Gimletroll ble det tap 0-5 og 0-2, men utover kvelden spilte laget seg stort opp . Det ble ytterligere to 0-2 tap for Jerv, men kampene var langt jevnere. Mot Gimletroll var Tvedestrand fullt på høyden, men det sviktet litt i de avgjørende trekkene og laget måtte se seg slått knepent 0-1.
12 års laget hadde også en meget populær lagleder. Ernest Asante, Starts lynraske ving, fikk laget til å yte sitt beste selv om motstanden denne gang ble litt for sterk.
Jerv gjorde rent bord
Jervlagene imponerte de borte og vant tilslutt alle finalene. Men de fikk kamp av Gimletroll i 12 års klassen og ikke minst av Tvedestrand i 9-års klassen.
Det var en meget fornøyd gjeng med Tvedestrandsgutter som tok fatt på bussturen hjemover, dette hadde vært skikkelig moro og nå var det mange som ønsket seg bort på en Startkamp etter å ha kommet så nært innpå mange av lagets A-spillere. Og på søndag slo jo Start skikkelig til da de utklasset Sandnes Ulf hele 7-0, bl.a. med to mål av Espen Hoff og ett av Asante. Kanskje var noen av Tvedestrands gutter på tribunen ?
[lg_slideshow folder=»Diverse/Cup Sor Arena 2013/»]