Birkenes ble for sterke – slo Tvedestrand 6 – 3

Tvedestrands gutter 12 år hadde Birkenes på besøk på Lyngmyrs kunstgress da høstsesongen ble sparket i gang torsdag kveld. Det ble en målrik og underholdende kamp, der hjemmelaget hadde litt problem med å komme i gang men leverte en solid og oppløftende 2 omgang.

Birkenes hadde skaffet seg en solid 5 – 2 ledelse til pause. Da spilte gjestene godt og det kunne fort ha blitt enda et par baklengs for våre gutter men dette ble avverget av en meget god Tvedestrand keeper Marius Steller. Tvedestrand hadde også sine sjanser, men det ble med Even Gbrehiwit’s to scoringer. Han var et uromoment og skapte stadig trøbbel for Birkenes’ forsvar.

Uavgjort

2 omgangen ble jevnspilt, kanskje med et lite overtak til gjestene. Nok en gang kom lagene til utallige sjanser, men scoringene lot vente på seg. Birkenes gjorde 6-2 etter en retur fra keeper, men i kampens siste minutt scorer Even sitt tredje mål for dagen og fastsetter sluttresultatet til 3 – 6. En absolutt positiv 2 omgang som laget må ta med seg videre i de kommende høstkampene.