Både seier og tap for Tvedestrands guttelag onsdag kveld

Tvedestrand hadde fire guttelag i aksjon onsdag kveld på Lyngmyr. Klubbens to lag i 10-års klassen imponerte mest denne kvelden og begge lag gikk seirende ut av sine kamper.

Tvedestrand II – Imås 4 – 3

Dette ble kveldens mest spennende oppgjør. Lagene var jevne, spilte god fotball og skapte masse sjanser. Tvedestrand var best i målprotokollen og hadde ledelsen 2-1 til pause. Begge mål ved Ole Elias Robertsen, det var tydelig at sist ukes skuddtrening med Startspissen Espen Hoff hadde gitt resultater.

Da Ole øket ledelsen til 3-1 i 2 omgangen trodde vi kampen var avgjort, men Imås kom tilbake. To raske scoringer og ny spenning ; 3 – 3. Men det ble hjemmelaget som trakk det lengste strået, matchvinner ble Håkon Espeland som sikret en 4-3 seier. Kampens store spiller, i tillegg til 3-måls scorer Ole Elias, var keeper Vebjørn Langballe. Han hadde flere super redninger og hindret Imås scoring gang på gang.

Tvedestrand I – Øyestad 9 – 3

Tvedestrand var klart bedre enn sine gjester i 1 omgangen. Ledet da så klart som 5-1. Men i begynnelsen av 2 omgangen yppet Øyestad seg og reduserte to ganger ; 5 – 3. Men da giret hjemmelaget opp igjen og mot slutten var det aldri tvil. Fire nye scoringer sikret en solid 9 – 3 seier.

Målene kom slik : Oskar Isaksen 3, Elling Apland 3, Kristian Mavro 1, Joel Ramsvik 1 og Jakob Andersen 1 mål.

Tvedestrand – Trauma 2 – 5

Klubbens yngste lag spilte en god kamp og var spillemessig var kampen langt jevnere enn sluttresultatet skulle tilsi. Tvedestrand hadde mange gode sjanser, men var litt uheldige i de avsluttende trekk. Og det skal sies at gjestene fra Tromøya var effektive. Det var helt jevnspilt i 1 omgangen, med en knapp 2-1 til Trauma. Midtveis i 2 omgangen var det fortsatt jevnt ; 2 – 3, men to kjappe mål i sluttminuttene gav gjestene en fortjent seier 5 – 2. Tvedestrands målscorere var Magnus Sjaavaag og Julian V. Andersen.

Tvedestrand – Myra 1 – 11

Her var det aldri noen tvil. Myra hadde et meget godt lag og selv om Tvedestrandsguttene kjempet hardt ble de presset over gjennom det meste av kampen. Gjestene hadde ledelsen 5-1 til pause og fortsatt dominansen etter hvilen. Tvedestrand hadde sine sjanser men maktet ikke å omsette dem i scoringer. Lagets mål ble satt inn av Elling Solfjeld.

OP003Stor sjanse for Tvedestrands gutter 7 år. Både Trauma’s keeper og forsvarsspiller er totalt utspilt, men Stian Espeland ( nr 8 ) rekker ikke frem til å få puttet ballen i mål, pasningen ble litt for hard, dessverre.

019

Joel Ramsvik i aksjon for Tvedestrand i 9-3 seieren over Øyestad. Gjorde en kjempeinnsats på midtbanen som han dominerte i perioder og scoret i tillegg ett av målene.