Avsluttet fotballsesongen med storseier

Gutter 10 år : Begge Tvedestrandslagene vant 10 – 5

Onsdag kveld var begge Tvedestrands lag i 10-års klassen i aksjon på Lyngmyrs kunstgress i sesongens siste seriekamp. Det ble en heller ufyselig affære, kanskje verre for tilskuerne enn spillerne. Gradestokken viste ikke mer enn 7-8 grader, i tillegg regnet det og blåste surt. Men dette la ingen demper på guttenes innsats og spill og alle de flotte målene varmet også hutrende foreldre og besteforeldre langs sidelinjen.

Tvedestrand I – Hisøy I 10 – 5

Var jevnt innledningsvis, midtveis i 1 omgangen ledet Tvedestrand kun 3-2.  Men en god avslutning sørget for hjemmeledelse 5-2 til pause. Tvedestrand fortsatte å dominere utover i 2 omgangen og var aldri truet. Seieren på 10 – 5 var meget fortjent.  Kristian Mavro var i storslag , scoret 4 mål i 1 omgangen og puttet 4 nye mål i 2 omgangen. Det var virkelig imponerende. Laget to siste mål ble satt inn av Jakob Andersen. Kristian var kampens store spiller, men vi gir et ekstra pluss også til Joel Ramsvik og keeper Marius Lundberg.

Tvedestrand II – Hisøy II 10 -5

I dette oppgjøret var det Hisøy som kom best i gang og det var ikke noe å si på at de ledet 3-1. Men etter hvert kom Tvedestrand bedre med og overtok føringen i kampen. Kom à jour på 3-3 og en scoring rett før pause sikret ledelse 4-3 halvveis.

I 2 omgangen var det aldri noen tvil. Hjemmelaget var klart best og spilte seg frem til mange sjanser og viste god effektivitet. Gjestene hadde også sine sjanser, men det var ikke lett å overliste Tvedestrands gode keeper Vebjørn Langballe denne kvelden. Tvedestrand vant omgangen 6-2 og kunne dermed innkassere en solid 10-5 seier. Dermed var de ”like gode” som sine venner på Tvedestrand I.

Målene kom slik : Elling Apland 4, Håkon Espeland 3, Ole T. Robertsen 2, Fredrik Aanestad 1.

1

Kristian Mavro ( t.h) har skutt og ballen er på vei mot nettmaskene. Det ble hele 8 mål på Kristian mot Hisøy I.

22

Håkon Espeland scorer her ett av sine tre mål mot Hisøy II. Keeper var sjanseløs og ballen er allerede i nettet.