Årsbeste av Tvedestrand – tross knepent tap

4. div.: 3 – 4 tap for Rygene i siste vårkamp

Jentene la ned en formidabel innsats i vårsesongens siste kamp der Rygene var motstander. Kanskje spilte de årets beste kamp, til tross for et knepent og surt 3 – 4 tap.

Noen spillere manglet også og laget hadde bare med seg to innbyttere, noe som medførte at man måtte omrokere litt på lagoppstillingen. Men innsatsen var på topp, jentene var innstilt på å vinne og aller bakerst hadde lagets nye keeper  Irene A. Zachrisson en flott debut.

2 – 2 til pause

Det var meget jevnt i 1 omgangen, begge lag nettet to ganger. For Tvedestrand var Margrethe Solvang sist på ballen ved begge scoringene, men etter godt forarbeid av Camilla Kulland. Det var 2 – 2 da lagene gikk til pause, og i pausen var jentene enige om at dette var en kamp de kunne – og skulle –  vinne.

Tvedestrand tok da også ledelsen i 2 omgangen, scoringen kom ved Leona van der Woude. Ledelsen holdt Tvedestrand i ca 10 minutter, men desverre klarte laget ikke å holde unna i sluttfasen.

Forsvaret var nok ikke helt patent ved ett par anledninger og dette utnyttet Rygene effektivt. To kjappe mål, det siste bare få minutter før dommeren blåste av for full tid gav Rygene seieren med knepne 4-3. Litt bittert for Tvedestrandsdamene, de kjempet godt, spilte en god kamp og det hadde ikke vært noe å si på om at Tvedestrand i det minste hadde fått ett poeng med seg hjem.

Elisabeth Larsen
[lg_slideshow folder=»A-laget Damer/Kamp 20.06.12/»]