Årsbeste av Tvedestrand tross 4 – 9 tap for Grane

Tvedestrands gutter 16 år har slitt i årets serie og dessverre har det blitt noen tap med ”stygge” sifre. I fredagens kamp mot Grane Arendal ble det nok et tap, men laget leverte sin absolutt beste kamp så langt denne sesongen. Litt dårlige perioder i begynnelsen og slutten av 2 omgangen ødela for et langt bedre resultat enn tap 4 – 9.

Solid 1 omgang

I 1 omgangen spilte Tvedestrand virkelig bra. Lagene følte hverandre på tennene, det meste foregikk på midtbanen og midtveis i omgangen var kampen fortsatt målløs. Det ble litt friskere angrepsspill mot slutten av omgangen, Grane tok ledelsen 1-0, Tvedestrand utlignet like etterpå, på en riktig suser fra Anes Dizdarevic. Nok en gang tok gjestene ledelsen og det stod 2-1 til Grane ved halvtid.

Tre raske

Grane gikk ut i hundre i 2 omgangen, mens det virket som om Tvedestrands gutter enda ikke var helt ferdige med pausen. I løpet av omgangens fem første minutter scoret gjestene hele tre ganger ; 1 – 5. Litt av en kalddusj for våre gutter. Kom seg imidlertid til hektene og to raske scoringer fra Anes gav 3 – 5 og nytt håp om poeng. I perioden som fulgte spilte Tvedestrand godt og hadde flere store sjanser til å komme àjour, men det sviktet litt i de avgjørende øyeblikk. Og mot slutten kom der nye, katastrofale fem minutter. Tre nye Grane scoringer i denne perioden gav ledelse 3 – 8 og kampen var i realiteten avgjort. I kampens siste spilleminutt kom det to nye scoringer, et til hver av lagene. Tvedestrands mål scoret av Dag Olav H. Støylen.

Fremgang

Tross for tap var kampen et stort steg i riktig retning for 16-års laget, la oss håpe at laget kan heve seg enda ett par hakk utover høsten. I fredagens kamp la vi selvsagt merke til 3-måls scorer Anes Dizdarevic. Flotte mål, var dessuten svært nære ved 2 – 3 andre anledninger. På midtbanen kjempet Hjalmar Fagermyr og Timboi Phuting godt og i mål leverte Emil Løland Andersen en solid kamp.